شماره: 3873 تاریخ : 1390/11/15-12:00:00

بیش از ۱۰ هزار نفر برفگیر شدند

جاده های مواصلاتی شمالی هنوز مسدود است

تهران - خبر گزاری بانک وصنعت : هجوم یکباره هوای سرد به ویژه در نواحی شمال کشور باعث شده تا جاده های این استانها مسدود و هزاران نفر از هموطنان گرفتار برف و کولاک شوند.

 به گزارش بانک و صنعت:                         

 فقط در یک مورد اعلام شد پنج هزار حادثه دیده در محور تهران- فیروزکوه توسط امدادگران تحت پوشش خدمات امدادی قرار گرفته و 500 نفر هم نجات یافتند. همچنین هزار و 200 شهروند اسکان اضطراری شده و بیش از سه هزار بسته غذایی توزیع شده است.

مجتبی اکبری، مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان به مهر گفت: هزار و 100 نفر افراد آسیب دیده در برف و کولاک محورهای استان نجات یافتند. از این تعداد، 10 نفر درمان سرپایی شدند و پنج مصدوم نیز به مراکز درمانی منتقل شدند. همچنین 48 مورد اسکان اضطراری انجام و 44 بسته غذایی بین افراد توزیع شد.

استاندار خراسان شمالی هم از برف گیر شدن 6500 نفر و امدادسانی به آنها خبر داد: طی 24 ساعت گذشته با بسته شدن برخی از راههای استان در مسیر جاده آسیایی و در محورهای خراسان شمالی 6 هزار و 500 نفر از مسافران اسکان یافتند.

ابوطالب شفقت با بیان اینکه به دلیل بسته شدن بخشی از مسیر جاده آسیایی در محورهای خراسان شمالی که تا ساعت 23 شب گذشته و مجددا از ساعت 6 عصر جمعه مسدود بود تاکنون بیش از شش هزار و 500 مسافر در مساجد، سالن های ورزشی، هلال احمر، بسیج و جهاد کشاورزی به طور موقت اسکان داده شدند و 15 هزار تخته پتو و شام و صبحانه در بین آنان توزیع شد.

به گفته او از این تعداد 5 هزار نفر در شهرستان بجنورد، هزار و 300 نفر در شهرستان مانه و سملقان و بیش از 200 نفر در شهرستان گرمه اسکان داده شدند.

همچنین رئیس مرکز نظارت و کنترل ترافیک پلیس راهور گفت: جاده هراز به علت کولاک و بارش برف مسدود است.
سرهنگ رضا سلبی در مورد آخرین وضعیت راههای کشور به مهر گفته است: علاوه بر محورهای هراز و شمشک به دیزین، محور های تکاب به ایرانخواه، سمنان- شاهرود،چمن بیده به گرمه در استان خراسان شمالی و جنگل گلستان به چمن بیده مسدود است. محور فولاد محله به کیاسر در استان سمنان، درگز به قوچان در استان خراسان رضوی و مشهد به تربت حیدریه نیز مسدود است.

در چند روز گذشته بهمن، جاده هراز را مسدود کرد. رئیس مرکز نظارت و کنترل ترافیک پلیس راهور از احتمال سقوط بهمن در جاده چالوس خبر داده است: با توجه به گرم شدن هوا طی ساعات آینده با وجود باز بودن جاده چالوس احتمال ریزش بهمن وجود دارد. از هموطنان درخواست می کنیم از سفرهای غیر ضرور و تردد در جاده های کوهستانی خودداری کنند.

  


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/3873.bos