شماره: 387 تاریخ : 1390/03/25-12:00:00

هشدار نماینده آستانه اشرفیه درباره خشک شدن شالیزارها

عضو کمیسیون صنایع و معادن با بیان اینکه ایجاد ۶۰ سد در بالادست سد سفیدرود، آب ذخیره این سد را کاهش داده است، از کم‌آبی گسترده در استان گیلان و خشک شدن مزارع و شالی

به گزارش روز چهارشنبه شبکه خبری بانک و صنعت، سید "مهدی صادق" در پایان نشست علنی صبح امروز -چهارشنبه ۲۵ خرداد ماه - مجلس در تذکر شفاهی خود، بر کم‌آبی شهرستان‌های استان گیلان تاکید کرد و گفت: پس از آنکه سد سفیدرود برای تامین آب مورد نیاز شالیزارها و مزارع استان گیلان ساخته شد، تاکنون بیش از ۶۰ سد دیگر در بالادست این سد ساخته شد و آب ذخیره آن را کاهش داده است.

نماینده مردم آستانه اشرفیه و بندرکیاشهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بسیاری از مزارع و شالیزارهای استان به دلیل کم‌آبی در معرض خشک شدن هستند، تصریح کرد: من به‌عنوان نماینده مردم و نماینده مجمع نمایندگان استان گیلان اعلام می‌کنم که ما از وزارت نیرو سهم حق‌آبه خود را به طور کامل مطالبه می‌کنیم.

وی همچنین در تذکری به وزیر آموزش و پرورش، ادامه داد: این وزارتخانه مدتی است که بدون برنامه دقیقی، پست‌های سازمانی خود را کاهش داده است.

صادق تاکید کرد: بی‌برنامگی در تغییر و تحولات مدیران سازمان‌های آموزش و پرورش به حدی است که برخی از مدیران شهرستانی، براساس سلیقه شخصی افراد زیرمجموعه را استخدام می‌کند.

عضو کمیسیون صنایع مجلس با انتقاد از عدم توسعه اسکله چندمنظوره بندر کیاشهر و طفره رفتن مدیر سازمان بنادر و دریانوردی استان گیلان از توجه به آن، گفت: به سرپرست وزارت راه و ترابری تذکر می‌دهم که با مدیران استانی متخلف در بلاتکلیف نگاه داشتن پروژه‌های مهم منطقه‌ای برخورد کند.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/387.bos