شماره: 3838 تاریخ : 1390/11/11-12:00:00

'هما' ادعای 'بی بی سی' فارسی را تکذیب کرد

پروازهای تهران - لندن ثابت است

نمایندگی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران(هما) در انگلیس ادعاهای تلویزیون 'بی بی سی' فارسی در مورد کاهش پروازهای هفتگی این شرکت به لندن را تکذیب کرد.

 

1390/11/11 - 01:09

به گزارش بانک و صنعت، شبکه 'بی بی سی' دوشنبه شب گزارش داد که پروازهای هما در مسیر تهران - لندن - تهران که در حال حاضر سه بار در هر هفته (روزهای فرد) انجام می شود، قرار است به دو پرواز در هفته کاهش یابد. 'بی بی سی' گفت: بدین ترتیب پرواز روزهای سه‌شنبه 'هما' بین دو پایتخت متوقف می‌شود.

یک مقام آگاه در نمایندگی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در لندن به خبرنگار ایرنا گفت: توقف پروازهای منظم هفتگی 'هما' به لندن به هیچ وجه صحت ندارد و تنها اتفاقی که افتاده، این است که ما خودمان در ماه فوریه(12 بهمن - 10 اسفند) که اصولا ماه کم سفری به شمار می رود، تعدادی از پروازهای خود را به دلایل بازرگانی لغو کرده ایم.

وی افزود: افزایش و کاهش تعداد پروازها توسط شرکت های مسافری در ایام پر سفر و کم سفر، اقدامی عادی است که به دلیل صرفه اقتصادی توسط هر شرکت هوایی ممکن است انجام شود. وی اظهارداشت: در حال حاضر ما برای ماه مارس ( 11 اسفند - 11 فروردین) برای سه پرواز در هفته (از جمله در روزهای سه شنبه) برای مسافران جا ذخیره می کنیم و بنابراین برنامه کاهش پروازهای هفتگی هما به لندن صحت ندارد.

این مقام آگاه گفت: شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران 'هما' در سال های گذشته هم در ایام کم سفر برخی از پروازهای خود را به لندن جا به جا می کرد.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/3838.bos