شماره: 3793 تاریخ : 1390/11/08-12:00:00

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات:

شبکه ملی اطلاعات به هیچ وجه جایگزین اینترنت نمی شود

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: اینترنت به عنوان یک سرویس مانند گذشته در کنار شبکه ملی اطلاعات باقی خواهد ماند و شبکه ملی اطلاعات به هیچ وجه جایگزین اینترنت نمی شود.

 

به گزارش خبرگزاری بانک وصنعت  'رضا تقی پور' در پاسخ به برخی شبهات اظهار داشت: پس از راه اندازی شبکه ملی اطلاعات، هر کس که نیاز داشت می تواند از اینترنت نیز استفاده کند.

وی از موتورهای جستجو با عنوان موتورهای جاسوسی یاد کرد و افزود: در این که موتورهای جستجوی خارجی ابزارهای جاسوسی بیگانگان است شکی نیست و این را می توان به راحتی از آمارهایی که منتشر می کنند متوجه شد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار کرد: به عنوان مثال اعلام می کنند مردم ایران در هفته یا روز مشخصی از کدام کلمات و یا واژه ها بیشتر استفاده کرده اند که این مفهومش آن است که آنها دائم در حال کنترل و رصد اطلاعات کاربران می باشند، هر چند این ظاهر قضیه است، اما پشت پرده با سرقت اطلاعات مردم اقدامات جاسوسی و اهداف شومشان را دنبال می کنند.

وی، با اشاره به راه اندازی موتورهای جستجوی بومی اظهار کرد: به منظور حفظ امنیت و مسدود کردن راههای درز اطلاعات مردم کشورمان چندین گروه غیر دولتی روی موتورهای جستجوی داخلی در حال فعالیت هستند تا در قالب شبکه ملی اطلاعات راه اندازی شود و مردم با اطمینان خاطر بیشتری از آن استفاده کنند.

وی گفت: با راه اندازی موتورهای جستجوی بومی از بسیاری از آسیب ها و مسائل امنیتی که کوچکترین آن به سرقت رفتن و مخدوش شدن اطلاعات حریم شخصی و خانوادگی افراد است جلوگیری به عمل می آید.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/3793.bos