شماره: 3782 تاریخ : 1390/11/08-12:00:00

بانک مرکزی تائید کرد،

ابلاغ ضوابط جدید وام مسکن ۲۵ میلیونی

مدیر امور طرح و برنامه بانک مسکن با بیان اینکه سقف وام خرید مسکن قطعاً با 5 میلیون تومان افزایش 25 میلیون تومان خواهد شد گفت: بانک مسکن در حال تهیه ضوابط افزایش سقف وام خ

                           

به گزارش بانک و صنعت، مدیر امور طرح و برنامه بانک مسکن با بیان اینکه سقف وام خرید مسکن قطعاً با 5 میلیون تومان افزایش 25 میلیون تومان خواهد شد گفت: بانک مسکن در حال تهیه ضوابط افزایش سقف وام خرید مسکن است و در بسته سیاستی نظارتی بانک مرکزی تأکید شده که باید ضوابط آن به تأیید بانک مرکزی برسد.
اردشیر بیژنی افزود: شکی نیست که سقف وام خرید مسکن به 25 میلیون تومان افزایش می‌یابد اما باید ضوابط آن در بانک مسکن تهیه شود و در جلسه‌ای که در روز چهارشنبه هفته گذشته در بانک مسکن تشکیل شد قرار شد تا ضوابط آن هر چه سریعتر تهیه و به بانک مرکزی ارسال شود.
وی ادامه داد: بانک مسکن در حال کار کارشناسی بر روی ضوابط جدید وام خرید مسکن است که هر چه سریعتر نامه آن را تهیه و به بانک مرکزی ارائه کند.

متقاضیان وام نمی‌توانند با مبلغ 10 میلیون تومان 25 میلیون تومان وام دریافت کنند

بیژنی در پاسخ به این سؤال که برای وام 20 میلیون تومان خرید مسکن که در حال حاضر قابل پرداخت است متقاضیان با سپرده‌گذاری 10 میلیون تومان و مدت انتظار یک ساله، این وام را دریافت می‌کنند آیا احتمال اینکه باز هم میزان سپرده‌گذاری و مدت انتظار افزایش و یا تغییر کند وجود دارد اظهار داشت: برای دریافت وام 20 میلیون تومانی خرید مسکن باید متقاضیان 10 میلیون تومان سپرده و یک سال انتظار را سپری کنند پس مطمئنا متقاضیان وام نمی‌توانند با مبلغ 10 میلیون تومان 25 میلیون تومان وام دریافت کنند.
مدیر امور طرح و برنامه بانک مسکن افزود: بانک مسکن برای مبلغ سپرده‌گذاری و مدت زمان دوره انتظار باید کار کارشناسی انجام دهد و به هر حال باید اعضای هیئت مدیره به طور جمعی در این خصوص تصمیم‌گیری کنند.
وی تأکید کرد: بانک مسکن تلاش دارد تا هر چه سریعتر ضوابط افزایش سقف وام خرید مسکن را تهیه و به بانک مرکزی ارائه کند


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/3782.bos