شماره: 3775 تاریخ : 1390/11/08-12:00:00

افزایش خودسرانه 10درصدی قیمت محصولات لبنی

مدیرعامل اتحادیه فرآورده های لبنی از افزایش 10درصدی قیمت محصولات لبنی در همه کارخانه های کشور خبر داد.

به گزارش بانک و صنعت: امسال و پس از افزایش 18درصدی نرخ محصولات لبنی در دو مرحله، سوم بهمن ماه نیز برخی کارخانه های لبنی بدون تصویب سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان 10درصد بر قیمت های خود اضافه کردند که پس از اعلام سازمان حمایت مبنی بر بازگشت قیمت ها برخی از کارخانه ها قیمت هایشان را به حالت قبل بازگرداندند اما برخی همچنان با قیمت های افزایش یافته خودسرانه محصولاتشان را عرضه می کنند که از روز چهارشنبه بقیه کارخانه ها هم به این افزایش قیمت پیوستند.
هرچند که سازمان صنعت، معدن و تجارت مسئولان کارخانه های لبنی را برای این افزایش قیمت فراخواند اما محصولات لبنی با نرخ افزایش یافته به دست مصرف کنندگان می رسد.
مدیرعامل اتحادیه فرآورده های لبنی به ایسنا گفت: از روز چهارشنبه همه کارخانه های لبنی قیمت محصولات خود را حداقل 10درصد افزایش دادند.
مجید علیداد اظهار کرد: از ماه گذشته قرار بود قیمت شیر خام و فرآورده های لبنی در وزارت صنعت، معدن و تجارت و کارگروه تنظیم بازار بررسی و تعیین شود که در جلسه اخیر کارگروه تنظیم بازار مقرر شد قیمت شیرخام و محصولات لبنی در استانداری تهران و با حضور استاندار بررسی و تعیین شود.
به گفته وی در ماه جاری هر کیلو شیر خام بیش از 700 تومان برای کارخانه های لبنی تامین می شود.
علیداد تصریح کرد: افزایش 10درصدی قیمت محصولات لبنی به دلیل نوسانات نرخ ارز نیست، بلکه فقط متاثر از افزایش قیمت شیر خام است.
گفتنی است؛ از تیرماه به دلیل افزایش هزینه های ناشی از هدفمندی یارانه ها 10درصد بر قیمت محصولات لبنی افزوده شد و از ابتدای مهرماه نیز به دلیل افزایش قیمت شیر خام، مجددا 8درصد با تصویب سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان به نرخ فرآورده های لبنی اضافه شد و برای سومین بار در سال جاری نیز 10درصد به طور خودسرانه بر قیمت برخی محصولات لبنی اضافه شد و از روز چهارشنبه این افزایش قیمت سراسری گردید.
طی دو ماه اخیر نیز قیمت هر کیلو شیر خام درجه یک 600 تومان از سوی کارگروه تنظیم بازار تعیین شد اما به دلیل افزایش نرخ علوفه قیمت شیر خام نیز بالاتر از این میزان در بازار عرضه گردیده است، البته به گفته مدیرعامل اتحادیه دامداران میانگین نرخ فروش هر کیلو شیرخام در کشور 500 تومان است
 


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/3775.bos