شماره: 3757 تاریخ : 1390/11/05-12:00:00

جورج سوروس:

آمریکا منتظر شورش های خیابانی باشد

جورج سوروس، سرمایه‌دار شهیر آمریکایی ضمن مقایسه شرایط کنونی غرب با شرایط پیش از فروپاشی بلوک شرق، آمریکا را به بروز شورش‌های خیابانی نوید داد.

به 'گزارش  روز چهارشنبه بانک و صنعت به نقل از روزنامه انگلیسی دیلی‌میل، جورج سوروس، سرمایه‌دار مشهور آمریکایی و رئیس بنیاد سوروس در مصاحبه با نیوزویک تصریح کرد که با فروپاشی سیستم اقتصاد جهانی، آمریکا باید منتظر شورش‌های خیابانی باشد. 
 
این سرمایه‌دار 81 ساله آمریکایی شرایط فعلی اقتصاد جهان و بالاخص اروپا را به شرایط بحران بزرگ دهه 1930 میلادی تشبیه کرد. سوروس از حامیان بقای منطقه یورو، ارز واحد اروپایی است.
 
سوروس تاکید کرد: "یورو باید باقی بماند چرا که در غیر این صورت نوعی فروپاشی رخ می‌دهد که جهان طاقت آن را ندارد."
 
این هشدار سوروس با افت شاخص‌های بورس در بازارهای بورس آمریکا در روز سه‌شنبه گذشته همراه بود.
 
این سرمایه‌دار آمریکایی در مصاحبه خود با نیوزویک تصریح کرد که در بهترین حالت می‌توان گفت که جهان با یک رکود مواجه است. اما بدترین سناریو فروپاشی سیستم مالی جهان است. وی همچنین شرایط اقتصادی غرب را به شرایط فروپاشی شوروی تشبیه کرد و ابراز داشت که مردم غرب به درستی نمی‌دانند که چه در حال اتفاق افتادن است؟!
 
سوروس هشدار داده است که فروپاشی منطقه یورو می‌تواند اروپا را به همان اختلافات سیاسی بازگرداند که برای قرن‌ها گرفتار آن بود. گفتنی است جنگ‌های جهانی اول و دوم ناشی از همین اختلافات بود.
 
سوروس ساکن منطقه منهتن نیویورک است، یعنی همان‌جایی که قیام تسخیر وال‌استریت از آن سرچشمه گرفت. 
 


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/3757.bos