شماره: 3753 تاریخ : 1390/11/05-12:00:00

بانک مرکزی اعلام کرد؛

حباب 350 هزار تومانی قیمت سکه

در حالی قیمت سکه تمام طرح جدید در بازار به بیش از یک میلیون و 50 هزار تومان افزایش یافته است که مدیرکل امور بین الملل بانک مرکزی گفت: قیمت واقعی این نوع سکه 700 هزار تومان ا

به گزارش بانک و صنعت، مهدی گودرزی گفت: آنچه این روزها در بازارهای ارز و سکه می گذرد به سادگی قابل محاسبه و ناشی از حباب است.
وی افزود: وقتی قیمت هر اونس طلا در بازار جهانی1800 دلار بود قیمت واقعی سکه کمتر از قیمتی بود که در بازار رسمی داشتیم و هم اکنون قیمت جهانی هر اونس طلا 1660 دلار است اما به رغم کاهش 200 دلاری نسبت به دو ماه قبل ، قیمت سکه در کشور بالارفته و این نشان دهنده وجود حباب زیادی در بازار سکه است .
مدیرکل امور بین الملل بانک مرکزی گفت: حتی با بالاترین قیمت دلار در بازار غیررسمی ، حداکثر قیمت واقعی سکه حدود700 هزار تومان است و کسانی که با قیمتهای بالاتر از این رقم سکه بخرند ، ریسک زیادی پذیرفته اند.
گودرزی افزود: هر لحظه امکان کاهش قیمت سکه وجود دارد، بنابراین به مردم توصیه می کنیم از ورود به این بازار پرهیز کنند.
* تمهیدات بانک مرکزی برای تأمین ارز تجاری
وی در پاسخ به سؤالی درباره تمهیدات احتمالی بانک مرکزی برای تأمین ارز تجاری فعالان اقتصادی گفت: در اطلاعیه های قبلی بانک مرکزی نیز با صراحت اعلام شد که در این زمینه آمادگی کامل داریم .
مدیرکل اموربین الملل بانک مرکزی افزود: در10 ماه گذشته و پارسال ارز زیادی به تجار فروخته شد و در مناطق مختلف جهان می توانیم ارز مورد نیاز واردکنندگان و حتی بیشتر از نیاز آنها را تأمین کنیم .
گودرزی اضافه کرد: در تأمین ارز مورد نیاز در زمینه های دیگر از جمله ارزهای دانشجویی و درمانی نیز هیچ محدودیتی نداریم. وی گفت: ‌مردم اگر در چارچوب قانون عمل کنند هیچ نگرانی نداشته باشند و با هر شعبه بانکی که اقدام لازم را مطابق قانون انجام ندهد برخورد جدی می کنیم .
مدیرکل امور بین الملل بانک مرکزی تاکید کرد: تجار و دیگر مردم برای تهیه ارز از طریق نظام بانکی اقدام کنند و به بازار غیررسمی مراجعه نکنند 


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/3753.bos