شماره: 3752 تاریخ : 1390/11/05-12:00:00

نامجو خبر داد؛

احتمال افزایش 20 درصدی قیمت آب در سال 91

وزیر نیرو از ارسال پیشنهاد افزاش 20 درصدی قیمت آب در سال آینده به ستاد هدفمندی یارانه ها و درخواست اجرای آن در فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها خبر داد.

 به گزارش بانک و صنعت، مجید نامجو در خصوص مهمترین پیشنهادی که این وزارتخانه در زمینه قیمت آب برای سال آینده ارائه کرده است، گفت: پیشنهادی که ما برای بررسی به ستاد هدفمندی یارانه ها ارائه کرده ایم، افزایش 20 درصدی قیمت آب است.
وزیر نیرو اظهار داشت: البته در نهایت هر تصمیمی که ستاد هدفمندی یارانه ها بگیرد اجرایی خواهد شد ولی ما پیشنهادات خود را به این ستاد ارائه کرده ایم.
نامجو با تاکید بر این موضوع که برای افزایش قیمت آب در گام دوم اجرای هدفمندی یارانه ها مکانیزم مشخصی وجود دارد، تصریح کرد: ما سناریوها و پیشنهادات خود را در مورد افزایش قیمت آب در پلکان دوم ارائه کردیم و در این زمینه تاکنون بررسی های زیادی هم صورت گرفته است.
وی ادامه داد: البته رئیس جمهور تاکید کرد در فاز دوم اجرای هدفمندی به این موضوع نیز توجه شود و در قالب یک برنامه کار دنبال شود.
بر اساس این گزارش، پیش تر نیز وزارت نیرو در راستای اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها و افزایش قمیت آب به صورت تدریجی و 5 ساله تا رسیدن به قیمت واقعی آن و هزینه تمام شده اعلام کرده بود 4 سناریو در اختیار ستاد هدفمندی یارانه ها قرار داده است و در صورت تصویب هر یک از این پیشنهادات آماده وارد شدن به مرحله دوم و یا گام بعدی از اجرای هدفمندی یارانه ها خواهد بود.
همچنین در آبان ماه امسال از سوی معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا نیز اعلام شده بود که در صورت تصویب سناریوی افزایش قیمت آب در فاز دوم هدفمندی، وزارت نیرو آماده اجرای آن و تغییر تعرفه ها در این بخش قبل از اتمام سال جاری است.
با منتفی شدن هرگونه افزایش قیمت در این بخش تا پایان سال 90 و موکول شدن برنامه های این بخش به سال آینده و همچنین تصمیم دولت به اجرای فاز دوم هدفمندی در سال آینده، به نظر می رسد وزارت نیرو همچنان با همان پیشنهادات قیمتی و در بهترین حالت آن افزایش 20 درصدی قیمت آب منتظر تصمیم جدید دولت در این بخش و مصوبه ستاد هدفمندی یارانه ها است و برای سال آینده نیز با همان درخواست افزایش 20 درصدی قیمت آب، کار را آغاز خواهد کرد


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/3752.bos