شماره: 3717 تاریخ : 1390/10/30-12:00:00

مدیرعامل ذوب آهن خبر داد،

مسایل زیست محیطی در ذوب آهن متحول می شود

مدیر عامل ذوب آهن اصفهان در حاشیه مراسم نکوداشت روز هوای پاک گفت : با اتمام پروژه های زیست محیطی سنگینی که در دست اجرا داریم ، ذوب آهن صددر صد با استانداردهای زیست محیط

به گزارش بانک و صنعت، وی نکوداشت روز هوای پاک را امر مهمی جهت توجه بیشتر به محیط زیست و هوای سالم برای شهروندان دانست و افزود : ذوب آهن اصفهان مسئولیت دارد که برای حفظ محیط زیست براساس استانداردهای مربوطه عمل کند .

 دکتر براتی در تشریح برخی پروژه های زیست محیطی ذوب آهن گفت : این شرکت در چند سال گذشته ، پروژه های سنگین برای استاندارد کردن تجهیزات انجام داده است .

از جمله در بخش فولادسازی حدود 80 میلیارد تومان جهت مدرن سازی دیگ های یوتیلزاتور فولادسازی هزینه شده تا گاز و گرد و غبار خروجی آن به استاندارد برسد . هر چند هنوز صددرصد به استاندارد نرسیده اما می توان گفت آلایندگی آن بسیار کاهش پیدا کرده است .

وی افزود : در بخش کوره بلند با نصب تجهیزات غبارگیر ، شرایط بسیار بهبود یافته و در بخش آگلومراسیون پروژه های پنج گانه و سه گانه در حال اجراست که با اتمام آنها این بخش نیز صد درصد استاندارد می شود .

براتی از کک سازی به عنوان بخشی که آلایندگی بیشتری نسبت به سایر بخشهای کارخانه دارد نام برد و گفت : کک سازی شماره یک کف بر شده و درحال تعمیرات اساسی است و از تجهیزات لازم مناسب با استانداردهای زیست محیطی در آن استفاده می شود و کک سازی شماره 2 نیز بهار سال آینده متوقف و بازسازی می شود . بطور کلی با انجام این پروژه ها کارخانه ذوب آهن صددرصد با استانداردهای زیست محیطی منطبق می شود .

مدیر عامل ذوب آهن به فضای سبز این کارخانه نیز اشاره کرد و گفت : نگهداری مناسب از 16 هزار و 500 هکتار فضای سبز ذوب آهن که در کشور بی نظیر است یکی از اهداف زیست محیطی این کارخانه می باشد که به لطف خدا قراردادهای لازم برای نگهداری از این سرمایه مهم منعقد شد و مشکلی در در این زمینه وجود ندارد


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/3717.bos