شماره: 3708 تاریخ : 1390/10/28-12:00:00

در دنیای فناوری و دیجیتال

چین ،بزرگترین تولید کننده ی گوشی همراه

تهران - خبرگزاری بانک وصنعت :با افزایش تولید انواع گوشی های هوشمند توسط شرکت های چینی پیش بینی می شود عنوان بزرگترین تولیدکننده گوشی های هوشمند به زودی از دست شرکت های آمریکایی خارج شود.

 شرکت چینی ZTE که در زمینه ساخت انواع گوشی های هوشمند فعالیت می کند، در تحقیقات خود به این نتیجه رسیده که آمریکا و چین از نظر سرعت رشد فروش گوشی های هوشمند هم رتبه اول را به خود اختصاص داده اند.
البته با توجه به جمعیت میلیاردی کشور چین و رونق اقتصادی بیشتر این کشور در برابر آمریکای بحران زده و در حال رکود آمریکا در رقابت با چین از آن عقب خواهد افتاد.
ZTE همچنین پیش بینی کرده که عرضه جهانی گوشی های هوشمند در سال 2012 نسبت به سال 2011 دو برابر خواهد شد. این رشد در سال های 2013، 2014 و 2015 هم بین 30 تا 40 درصد در نوسان خواهد بود. این شرکت که خود عموما گوشی های مجهز به سیستم عامل آندروید را به فروش می رساند می گوید فعلا برنامه ای برای عرضه گوشی های مجهز به سیستم عامل ویندوز فون ندارد.
یکی دیگر از علل رونق بازار گوشی های هوشمند در چین علاقه قشر مرفه و سرمایه دار در این کشور به خرید گوشی های لوکس و گران قیمت هوشمند است که سیل سرمایه گذاران و فروشندگان گوشی های هوشمند همراه را به این کشور سوق داد.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/3708.bos