شماره: 3694 تاریخ : 1390/10/28-12:00:00

به مدت یک هفته،

تبلیغات انتخابات از 4 اسفند آزاد است

استاندار تهران اعلام کرد که نامزدهای انتخابات مجلس نهم از چهارم اسفندماه به مدت یک هفته برای تبلیغات و ارائه برنامه های خود فرصت دارند.

به گزارش بانک و صنعت، «مرتضی تمدن» با حضور در برنامه تهران 20 با بیان اینکه تاکنون هزار و 70 نفر ثبت نام قطعی در استان تهران برای انتخابات آینده مجلس داشته ایم، اظهار داشت: این هزار و 70 نفر با احتساب اقلیت های مذهبی هستند و از این تعداد 750 نفر را هیئت های اجرایی تایید صلاحیت کرده اند.
استاندار تهران بر همین اساس گفت: تعداد کسانی که شرایط لازم را برای رقابت نداشتند 199 نفر هستند و 22 نفر نیز انصراف داده اند.
وی ادامه داد: البته این 199 نفر هنوز در میانه راه هستند و در واقع پس از آخرین مرحله بررسی شکایت ها تعداد آنها مشخص می شود.
تمدن با بیان اینکه ما بر اساس قانون واژه رد صلاحیت را به کار می بریم، اضافه کرد: ممکن است یک نفر به دلیل شرایط خاص نتوانسته باشد تایید صلاحیت شود اما این به معنی این نیست که در هیچ مسئله ای صلاحیت ندارد چرا که بسیاری از این افراد در حال حاضر و در آینده فعالیت های اجرایی می کنند.
استاندار تهران با بیان اینکه 199 نفری که رد صلاحیت شده اند 4 روز فرصت داشتند تا اعتراض خود را به هیئت نظارت تحویل دهند، تصریح کرد: هیئت نظارت شورای نگهبان 7 روز فرصت دارند تا بررسی های خود را انجام دهند؛ همچنین اگر عده ای پس از پایان بررسی ها و عدم تایید صلاحیت اعتراض داشته باشند قانون 2 روز به آنان فرصت داده تا به شورای نگهبان شکایت کنند.
وی با تاکید بر اینکه کسانی که رد صلاحیت شده اند از 22 بهمن تا 24 بهمن ماه می توانند به شورای نگهبان شکایت کنند، گفت: شورای نگهبان نیز تا اول اسفند زمان رسیدگی به این شکایت ها را دارد اما اعلام قطعی به مراکز حوزه های انتخابیه توسط وزارت کشور دوم اسفندماه بوده و در سوم اسفند نیز آگهی می شود.
تمدن در ادامه به زمان تبلیغات نمایندگان برای انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی اشاره و تصریح کرد: نامزدها می توانند از 4 اسفند تبلیغات خود را انجام دهند و ممنوعیت آنها از یازدهم اسفندماه است و در روز دوازدهم نیز شاهد حضور حداکثری مردم خواهیم بود 


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/3694.bos