شماره: 3669 تاریخ : 1390/10/26-12:00:00

مسیر بورس تهران تا پایان سال صعودی است

با توجه به راهکارهای دولت برای جمع آوری نقدینگی‌های سرگردان از جامعه و تثبیت و کنترل بازارهای ارز و دلار، بازار سرمایه تا پایان امسال در مسیر رو به رشد باقی بماند.

 به گزارش روز دوشنبه بانک و صنعت ،محمد‌ابراهیم قربانی‌فرید درباره پیش‌بینی روند بازار سهام تا پایان سال گفت: متغیرهای کنونی نشان می‌دهد که بازار تا پایان امسال در روند صعودی قرار دارد.
این کارشناس بازار سرمایه معتقد است پس از گذشتن از دوره اصلاحی ماه‌های گذشته، شرایط بهبود و رونق بورس تا پایان سال ادامه خواهد داشت.
وی به کنترل نرخ ارز اشاره کرد و افزود: با افزایش نرخ سود سپرده‌های بانکی، حجمی از نقدینگی‌های جامعه به این سمت رفت، اما با کنترل این بازارهای تورم‌زا، سرمایه‌ها دوباره در حال بازگشت به بورس است.
قربانی‌فرید افزود: با کاهش نرخ ارز نگرانی شرکت‌های بورسی از تامین مواد اولیه نیز برطرف خواهد شد.
این کارگزار گفت: با افزایش نرخ سود سپرده‌ها، درآمد بانک‌ها نیز افزایش خواهد یافت که این امر باعث افزایش سود و قیمت سهام بانک‌های حاضر در بازار سرمایه می‌شود.
این کارشناس بازار سرمایه همچنین به عملکرد شرکت‌ها در سال جاری اشاره و اظهار کرد: با انتشار گزارش‌های 9 ماهه و بررسی گزارش‌های 6 ماهه حسابرسی شده می‌توان دریافت بیشتر شرکت‌های بورسی در سال جاری عملکرد خوبی داشته و علاوه بر اینکه به بودجه‌های پیش‌ینی شده ابتدای سال خود می‌رسند توانایی افزایش سود نیز دارند
.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/3669.bos