شماره: 3653 تاریخ : 1390/10/24-12:00:00

شهردار نصف جهان :

باید سالیانه ۱۸۰ هکتار به فضای سبز اصفهان اضافه شود

,وی از موزش شهروند الکترونیک ،ادامه نهضت پیاده روسازی ،مکانیزه کردن ناوگان اتوبوسرانی ،استفاده از کارت بلیت الکترونیک در ایستگاه های دوچرخه،از رده خارج شدن تاکسی های فرسوده ،احداث ۱۷ پارک سوار، ابلاغ

شهردار اصفهان اعلام کرد برغم سرسبزی نسبتا مناسب نصف جهان ، اما سالانه باید 180هکتار به فضای سبز این شهر افزوده شود.

 

به گزارش بانک و صنعت، سقاییان نژاد شهردار اصفهان با اشاره به این که بر اساس برنامه اصفهان ۹۵ ، ۸۰۰ کیلومتر از پیاده روهای اصفهان مناسب سازی می شود، اظهارداشت: پروژه بزرگ نهضت پیاده رو سازی با برنامه ریزی دقیق در سال آینده ادامه خواهد یافت و از طرح های مهم سال آینده محسوب می شود.

 

وی با اشاره به این که این پروژه به منظور تردد آسان معلولین و نابینایان به مدت ۵ سال اجرایی می شود، تصریح کرد: این پروژه علاوه بر مناسب سازی محیط شهری برای معلولین به منظور گسترش عدالت اجتماعی در مناطق اجرا می شود.

 

خروج ۳ هزار تاکسی فرسوده

 

دکتر سقاییان نژاد در ادامه این برنامه رادیویی از مکانیزه کردن مدیریت ناوگان اتوبوسرانی از طریق سیستم AVL   در راستای ارتقا کیفی ناوگان خبرداد و خاطرنشان کرد: از طریق این سیستم بر عملکرد ناوگان نظارت می شود همچنین با استفاده از این سامانه با تعداد اتوبوس‏های موجود امکان ارائه سرویس‏های بیشتر به شهروندان فراهم می‏شود.

 

وی الکترونیکی کردن بلیت اتوبوس را از دیگر اقدامات این سازمان در جهت توسعه کیفی ناوگان عنوان و بیان کرد: با شبکه ای و مکانیزه شدن ایستگاههای دوچرخه شهروندان می توانند از کارت بلیت الکترونیکی خود برای دوچرخه سواری استفاده نمایند.

 

وی با اشاره به این که در حال حاضر حدود ۲۰ ایستگاه دوچرخه راه اندازی شده است، تصریح کرد: پیش بینی احداث مسیرهای ویژه دوچرخه جهت تردد ایمن در سطح شهر انجام شده است.

 

شهردار اصفهان از نوسازی تاکسی های فرسوده سخن به میان آورد و گفت : در حال حاضر حدود ۱۰ هزار تاکسی گردشی، خطی و ویژه در سطح شهر در حال فعالیت و خدمات رسانی به شهروندان هستند که از ۴هزار و ۲۰۰ تاکسی فرسوده در شهر اصفهان تاکنون ۳ هزارخودرو فرسوده از رده خارج شده و تاکسی های جدید جایگزین آنها شده اند همچنین حدود ۱۲۰۰ تاکسی فرسوده نیز در نوبت اخذ تسهیلات هستند.

 

احداث ۱۷ پارک سوار

 

وی در ادامه این برنامه زنده رادیویی در پاسخ به سوال یکی از شهروندان در خصوص ساماندهی اتوبوسهای میدان جمهوری افزود: بر اساس برنامه اصفهان ۹۵، ۱۷ پارک سوار در نقاط پرترافیک شهر اصفهان به منظور ساماندهی اتوبوس ها احداث می شود .

 

دکترسقاییان نژاد با بیان این که پارک سوار میدان جمهوری در خیابان خرم در دستور کار شهرداری به منظور ساماندهی تجمع اتوبوس ها است اذعان داشت: شهرداری در حال پیگیری تملک زمین برای احداث پارک سوار در خیابان خرم است.

 

وی در پاسخ به یکی از درخواست های شهروندان مبنی بر افزایش ارتفاع در محدوده بافت فرسوده و تاریخی شهر گفت: با ابلاغ طرح بازنگری طرح تفصیلی مشکلات شهروندان و بلاتکلیفی آنها در این خصوص مرتفع خواهد شد و امید است تا دوهفته اینده این مهم انجام شود.

 

احداث ۴۶ بوستان محلی

 

وی در زمینه یکی از درخواست های شهروندان در زمینه افزایش بوستان های محلی گفت: احداث ۴۶ بوستان محلی در طی ۸ سال گذشته انجام شده به طوری که از سال ۸۲تاکنون ۱۰ متر مربع به سرانه فضای سبز شهر افزوده شده و بیشترین پارکهای احداث شده در مناطق محروم، حاشیه ای و پرجمعیت احداث گردیده و در برنامه های آتی این مهم می باشد.

 

افزایش سالیانه ۱۸۰ هکتار به فضای سبز اصفهان

شهردار اصفهان با اشاره به این که در حال حاضر سرانه فضای سبز هر شهروند حدود ۲۵ متر مربع است اعلام کرد: مقررشده بر طبق برنامه" اصفهان ۹۵" هر سال یک متر مربع بر این میزان افزایش یابد.

 وی اضافه کرد: با توجه به جمعیت یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفری شهر باید سالیانه ۱۸۰ هکتار به فضای سبز اصفهان اضافه شود، این در حالی است که این مهم در مناطق ۱و ۳ به دلیل کمبود زمین امکان پذیر نیست اما شهرداری در نظر دارد در کمربند شرق و هزار دره و پادگان ها کمبود فضای سبز را جبران کند.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/3652.bos