شماره: 3642 تاریخ : 1390/10/24-12:00:00

کشورهای منطقه یورو با کاهش رتبه اعتباری مواجه شدند

موسسه اعتبارسنجی مالی استاندارد اند پورز در گزارشی اعلام کرد، تمام کشورهای اروپایی عضو منطقه یورو به جز آلمان و اسلواکی با کاهش رتبه اعتباری روبه‌رو شده‌اند.

 
 
 

به گزارش بانک و صنعت به نقل از خبرگزاری فرانسه از پاریس، تحلیلگر اقتصادی در تحلیلی در شبکه تلویزیونی فرانس بیست و چهار، از مهیا نبودن زمینه برای احیای رشد اقتصادی در اروپا خبر داد.
امانوئل لوشیپر معاون سردبیر نشریه اکسپانسیون فرانسه درباره اعمال سیاست های ریاضت ا قتصادی در اروپا گفت: همه کشورهای اروپایی سیاست های ریاضت اقتصادی در پیش گرفته اند و می دانیم که این مساله ما را به طور اجتناب ناپذیری به سمت رکود اقتصادی پیش می برد. آنچه در پیش است این است که امسال نیمی از کشورهای اروپایی با رکود اقتصادی مواجه خواهند شد.

به این ترتیب مرحله بعدی الزاما چیزی جز رشد اقتصادی نمی تواند باشد اما مشکل این است که امکان احیای رشد اقتصادی وجود ندارد. آنچه به شدت مرا شوکه کرده است این است که درباره توافق در بین کشورهای اروپایی ادعاهایی می شود اما به هیچ وجه اینگونه نیست. متن توافقی که به پارلمان اروپا ارائه شد هیچ شباهتی به متن تصویب شده در نهم دسامبر که از آن به عنوان توافق تاریخی یاد شد ندارد. از آن زمان هر کشوری تلاش کرده است الزامات تحمیل شده به خود را کاهش دهد. دادگستری اروپا که قرار بود توانایی جریمه کردن کشورها را داشته باشد فقط حق دارد به کشورها در زمان اجرا نکردن قاعده طلایی هشدار دهد. کمیسیون اروپا که قرار بود به تنهایی حق تصمیم گیری درباره مجازات کشورها را داشته باشد دیگر هیچ حقی ندارد. این هم تقصیر فرانسه است زیرا این کشور نمی خواهد با چنین مجازاتهایی مواجه شود. به این ترتیب با بازی دوگانه ای مواجه هستیم. هیچ کس از این بحران درس نگرفته است و امیدواریم پارلمان اروپا نقش خود را برای دفاع از منافع اروپایی ایفا کند. این تنها راه برای خروج از بحران خواهد بود.

 


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/3642.bos