شماره: 3637 تاریخ : 1390/10/22-12:00:00

آیت الله آملی لاریجانی اعلام کرد

پرونده متهمان اصلی فساد بانکی هفته آینده به دادگاه می رود

وی گفت: تلاش های قوه قضائیه به مرحله ای رسیده که تحقیقات مقدماتی بخش عمده پرونده فساد مالی به اتمام رسیده و کیفرخواست تعدادی از متهمان هفته آینده به دادگاه خواهد رفت و دادگاه متهمان اصلی برگزار خواهد

آیت الله آملی لاریجانی رئیس قوه قضائیه از ارسال پرونده متهمان اصلی فساد مالی اخیر در هفته آینده به دادگاه خبر داد .

 


به گزارش خبرگزاری بنک و صنعت، آیت الله آملی لاریجانی رئیس قوه قضائیه در جلسه روز گذشته مسئولان عالی قضایی افزود: امیدواریم در اسرع وقت و با رعایت تمام موازین شرعی و قانونی احکام متهمان این پرونده صادر شود.
رئیس قوه قضائیه از آمادگی دستگاه قضایی برای برخورد جدی و سریع با اخلالگران نظام اقتصادی کشور برحسب وظایف قانونی دستگاه قضایی نیز خبر داد و با اعلام این که «گرچه دولت تمام تلاش های خود را برای ایجاد ثبات در بازار اقتصادی انجام می دهد» گفت: معیشت و رفاه مردم مسئله مهمی است که نمی توان بسادگی از کنار آن عبور کرد و اجازه داد که دلالانی به طمع سودهای کلان به وضعیت نظام اقتصادی دامن بزنند و دولت محترم نیز باید با تدبیر در ایجاد ثبات بازار اقتصادی اقدام نماید و با برخورد قاطع با افراد سودجو به این وضعیت سر و سامان بدهد.
آیت الله آملی لاریجانی با تاکید بر این که وضعیت نظام اقتصادی و بویژه بازار طلا و ارز باید در دو محور تدبیر و برخورد ساماندهی شود، از قوه مجریه خواست اخلالگران نظام اقتصادی و بازار ارز و سکه کشور را برای برخورد قانونی به دستگاه قضایی معرفی کند ولی در عین حال تاکید کرد: گرچه ما از دستگاه های اجرایی و امنیتی نیز می خواهیم که در اسرع وقت سودجویان و دلالان مخل در نظام اقتصادی را به قوه قضائیه معرفی کنند اما دستگاه قضایی در صورت کشف موارد فساد و اخلال منتظر اعلام هیچ دستگاهی نیز نمی ماند و برحسب وظیفه قانونی خود بشدت با این اخلالگران خارج از نوبت، برخورد قضایی خواهد کرد.
رئیس قوه قضائیه با طرح این مسئله که دست داشتن مخالفان نظام جمهوری اسلامی در ایجاد تلاطم در نظام اقتصادی احتمال معقولی است گفت: اخلال در نظام اقتصادی کشور جرمی است که ضرورت برخورد قاطع تری را می طلبد و ما اجازه نمی دهیم که عده ای برای ایجاد ناامیدی در مردم به ایجاد تلاطم و بی ثباتی در نظام اقتصادی کشور بپردازند تا زندگی و معیشت مردم را تحت الشعاع خود قرار دهند و در مسیر سرمایه گذاری سالم و معقول و مشروع هم سنگ اندازی کنند.
آیت الله آملی لاریجانی در ادامه با اشاره به برگزاری سالم انتخابات مجلس شورای اسلامی و ابراز اطمینان نسبت به برگزاری انتخاباتی پرشور و باشکوه گفت: انتخابات نقطه قوت نظام اسلامی است؛ دشمنان نظام هم همواره به دنبال این بوده و هستند که این نقطه قوت را زیر سوال ببرند و کمرنگ کنند اما بحمدالله هر بار نیز با شکست مواجه شده اند و مردم بصیر ایران اسلامی حتی گاهی بصیرتر از مسئولان اجازه قدرت نمایی دشمنان و ایجاد یاس و ناامیدی در مسیر برگزاری انتخابات را نمی دهند. رئیس قوه قضائیه با اشاره به این که ممکن است مردم اشکالات و انتقاداتی به قوای سه گانه کشور داشته باشند، تاکید کرد: مردم ما با وجود این که شاید انتقاداتی به مدیران و دستگاه های اجرایی و قضایی و سایر دستگاه ها دارند اما معنی دوستی ها و دشمنی ها را می فهمند و دوست و دشمن را می شناسند و وقتی که مرزهای دوستی و دشمنی مشخص شد، آنگاه با قدرت وارد صحنه می شوند.
آیت الله آملی لاریجانی اظهار داشت: این بار هم علی رغم تلاش دشمنان و فتنه گران داخلی و ضدانقلاب انشاءالله انتخابات با آرامش و آزادی کامل برگزار خواهد شد و مردم، دلسوزان و دوستداران نظام را برای دفاع از حقوق خود به مجلس خواهند فرستاد.
رئیس قوه قضائیه با هشدار به عده معدودی که قصد دارند آرامش انتخابات را به تلاطم بیندازند، گفت: قوه قضائیه با شدت با اخلالگران نظم و آرامش انتخابات برخورد خواهد کرد و مردم هم مطمئن باشند که در برخورد با جرایم انتخاباتی و فتنه گری ها در مسیر انتخابات تردیدی نخواهیم کرد و تمام دستگاه ها موظفند بر حسب وظایف قانونی خود از آرای مردم صیانت کنند.
آیت الله آملی لاریجانی خطاب به برخی کشورهای غربی که تحلیل های نادرستی از موقعیت سیاسی کشور دارند، گفت: به کشورهای غربی توصیه می کنیم براساس آدرس های غلط از داخل و خارج کشور، تحلیل های نادرست ارائه ندهند و دنباله رو عقب افتاده های سیاسی نباشند و با تدبیر و تحلیل درست، قدرت واقعی ایران را درک کنند.
رئیس دستگاه قضایی تاکید کرد: غربی ها باید درک کنند که شعار و اهداف ایران اسلامی، شعارها و اهدافی برحق و برپایه دفاع از مظلومان است و از این روست که ایران هم اکنون در قلوب مردم جهان جای دارد و الگوی ملت های مظلوم دنیا است و در حقیقت هیچ زمانی نظام جمهوری اسلامی ایران تا این حد به لحاظ سیاسی، نظامی و سایر جهات دارای استقرار و ثبات نبوده است.
آیت الله آملی لاریجانی در ابتدای جلسه با تسلیت فرا رسیدن اربعین حسینی گفت: اربعین حسینی بار دیگر شعله های قیام بزرگ عاشورا را زنده می کند، شعله هایی که تا قیامت زنده و نورانی خواهد ماند.
رئیس دستگاه قضایی با تاکید بر این که عاشورا در قلوب مومنان همواره زنده است، گفت: هیچ قلم و زبانی نمی تواند عمق ارادت و دلبستگی مومنان پیر و جوان و خردسال به قیام عاشورا را به تصویر کشد و بیان کند هر چند عمق ارادت و علاقه به اهل بیت(ع) برای غربی ها قابل درک نیست چون با هیچ ملاک و معیار مادی در این دنیا نمی توان این مسئله را سنجید.
آیت الله آملی لاریجانی تصریح کرد: آمریکایی ها سال ها در عراق حضور داشتند اما هیچ گاه نتوانستند عزت و عظمت عاشورایی مسلمانان و مومنان عراق را درک کنند و نمی توانند درک کنند که چگونه ارادتمندان به عاشورا همواره با عزت زندگی خواهند کرد و عزتمندانه از دنیا خواهند رفت.
رئیس قوه قضائیه عشق به ائمه اطهار(ع) را میزان و ملاک حرکت و زندگی مومنان برشمرد و با اشاره به روایاتی در باب جایگاه والای ائمه در ارض و سماوات تاکید کرد: مطابق آنچه در روایات بر آن تاکید شده نور امام(ع) در قلوب مومنان نورانی تر از خورشید است و امیدواریم قلوب مومنان تا قیام قیامت از خورشید تابان ائمه اطهار(ع) منور و مصفا شود.
شایان ذکر است در جلسه روز گذشته مسئولان عالی قضایی که مسئولین سازمان پدافند غیرعامل کشور هم حضور داشتند، نحوه اجرای پدافند غیرعامل و تسریع کاربرد آن در قوه قضائیه و دستگاه ها و سازمان های تابعه مورد بحث و بررسی قرار گرفت 


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/3637.bos