شماره: 3598 تاریخ : 1390/10/19-12:00:00

عیدی امسال کارمندان دولت 350 هزار تومان

معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهور مبلغ عیدی امسال کارمندان را 350 هزار تومان اعلام کرد.

به گزارش روز دوشنبه بانک و صنعت، لطف‌الله فروزنده با بیان این که قانون برنامه حکم مشخصی در زمینه عیدی کارمندان دارد که پنج هزار امتیاز ضرب‌در ضریب حقوق آنها می‌شود، گفت: این رقم برای امسال حدود 350 هزار تومان خواهد بود.
وی همچین با تاکید بر این که سیاست دولت، ساماندهی نیروی انسانی در دستگاه‌هاست، افزود: ما قائل به بحث تعدیل نیستیم و معتقدیم هر نیرویی که در سیستم هست، از طریق آموزش و به کارگیری در مشاغلی که استعداد انجام آن را دارد، می‌تواند بهینه شود.
فروزنده با بیان این که دولت به این سمت می‌رود که هر نیرو به جایگاهی منتقل شود که استعداد کار کردن در آن را دارد، ادامه داد: انشاءالله به زودی وضعیت نیروهای شرکتی نیز به طور کامل مشخص خواهد شد.
وی افزود: وضعیت نیروهای فوق دیپلم قبل از سال 87 حل شده و به تمام دستگاه‌ها ابلاغ شده است که با اجازه دولت و مجلس، نیروهای فوق دیپلم تا پایان سال 87 قراردادی شوند. درباره نیروهای شرکتی که کار حجمی دارند نیز دولت تصمیم گرفته که آنها را به کارگیری کند.
معاون رییس جمهور خاطرنشان کرد: تاکید می‌کنم که در تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی، حتما آزمون برگزار می‌کنیم، ولی نیروهایی که سابقه و تخصص دارند را به عنوان اولویت در نظر می‌گیریم. بنابراین امیدوارم تا پایان سال، مشکل نیروهای به طور کلی شرکتی حل شود.
فروزنده درباره هدیه رییس جمهور به خبرنگاران نیز با ابراز بی اطلاعی در این باره گفت: بهترین هدیه به خبرنگاران، تصویب و ابلاغ آیین‌نامه مشاغل سخت و زیان آور برای آنها بود. معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهور همچنین با بیان این که ساماندهی وضعیت اشتغال بر اساس قانون اساسی و برنامه‌ریزی‌های انجام شده به عهده دولت است، گفت: اما این به معنی آن نیست که دولت باید نیروهایی را استخدام کند. دولت سال گذشته یک میلیون و 600 هزار شغل ایجاد کرد، اما این که ما بگوییم برای این که مشکل بیکاری در کشور حل شود باید در دستگاه‌های دولت استخدام صورت بگیرد، اشتباه است. من هم گفته‌ام که چنین هدفی وجود ندارد. البته دستگاه‌های دولتی باید چابک و منطقی شوند و باید نیروهای مورد نیاز جذب شود، اما باید برای رونق کسب و کار بسترسازی شود تا بخش خصوصی به سرمایه‌گذاری ترغیب و در نتیجه آن شغل ایجاد شود.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/3598.bos