شماره: 3596 تاریخ : 1390/10/19-12:00:00

عضو هیات مدیره پست:

دفاتر پست بانک روستائیان را به شبکه بانکی شتاب متصل کرده است

پست بانک و شرکت مخابرات ایران با تجهیز تمامی دفاترخدمات بانکی و دفاتر ICT روستایی به مدرن ترین ابزارهای بانکی و مخابراتی تمامی خدمات نوین بانکی و مخابراتی را به درون روستا

مهندس مازیار کشاورز عضو هیات مدیره شرکت پست در اولین همایش دفاترخدمات بانکی و ICT روستایی استان یزد ضمن بیان این مطلب و اشاره به دفاتر موجود و راه اندازی دفاتر دیگر طبق برنامه پنجم توسعه کشور گفت: در زمینه ICTروستایی هیچ محققی نبود ولی اکنون این حرفه طرفداران زیادی از جمله نخبگان و دانشگاهیان کشور را به سمت خود کشانده و پژوهش ها و مقالات زیادی را در این زمینه ارائه کرده اند و مسئولان کشور با جدیت فراوان به دنبال آن هستند.
وی اظهار داشت: رویکرد همایش های استانی تقدیر از کارگزاران دفاتر و دیدار چهره به چهره با آنان، ارائه گزارش های عملکردی، بیان توانمندی ها و ظرفیت های دفاتر، بررسی مشکلات و موانع آن و همچنین فراهم نمودن زمینه واگذاری خدمات دستگاه های اجرائی در کنار مسئولان استانی است.
کشاورز افزود: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تنها وزارتخانه ای است که تمامی فعالیت های مجموعه های خود را به دفاترICTروستایی واگذار نموده و انتظار این است که سایر وزارتخانه ها و سازمانها نیز فعالیت های خود ر ا به این دفاتر واگذار کنند چون هدف از ایجاد این دفاتر ارائه خدمات همه دستگاه ها و سازمانها در روستاها است.
عضو هیات مدیره پست خاطرنشان ساخت: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات بطور متوسط ماهیانه 5 میلیون ریال به کارگزاران این دفاتر پرداخت می کند و اگر سازمانها و دستگاه های دیگر وارد این دفاتر شوند حقوق و کارمزد کارگزاران دفاتر افزایش یافته و به تبع آن موجب کارآفرینی و اشتغال بیشتر در روستاها می شود و حتی در اقتصاد کلان کشور نیز تاثیرگذار خواهد بود.
وی تصریح کرد: 30 درصد جمعیت کشور روستائی و مولد هستند و برای این جمعیت مولد باید آسایش در تجارت و زندگی ایجاد شود و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در این دفاتر هیچگاه به دنبال سودآوری و کسب درآمد نیست بلکه به دنبال ایجاد خدمت و راحتی برای هموطنان است و این وزارتخانه قدرت فیزیکی، اقتصادی و کاربردی را برای ایجاد این دفاتر دارد و به همین خاطر طبق قانون وارد عمل شده است.
کشاورز عنوان کرد: کار عظیمی در مجموعه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات صورت گرفته است چون یک روستا از طریق دفتر ICT به شبکه جهانی مخابرات و پست و همچنین به کل شعب پست بانک و شبکه بانکی شتاب کشور وصل می شود و در واقع این دفاتر نقاط جهانی هستند که هدفشان اتصال نیروهای مولد روستائی به کل جهان است و به همین دلیل است که آموزش های کاربردی کارگزاران این دفاتر جدی گرفته شده است.
عضو هیات مدیره پست اذعان داشت: الگوی راه اندازی دفاترICT روستایی کشورمان پس از ارائه گزارش آن توسط مسئولین پست در آخرین اجلاس اتحادیه جهانی پست (UPU) مورد تشویق و تقدیر بیش از 200 کشور جهان قرار گرفت و حتی بسیاری از آنان خواهان انتقال تجارب ایران در این راستا به کشورشان شدند و در دنیا بعد از ایران تنها کشور هند است که 1400 دفتر فعال دارد و قابل مقایسه با 10 هزار دفتر کشورمان نیست.
وی تاکید نمود: دفاترICT روستایی کشور باید به خودکفائی برسند چون اعتقاد این است که هر چقدر کار بیشتر در دفاتر انجام شود در کاهش هزینه های کلان کشور تاثیر گذار است و هزینه تولید نیز کاهش یافته و محصولات جمعیت مولد به راحتی و با هزینه کم به دست مصرف کنندگان می رسد.
کشاورز اضافه کرد: تعداد 50 هزار خانوار روستائی در سطح استان یزد فعالیت می کنند که بطور متوسط هر خانواری حدود 20 لیتر بنزین به ارزش کلی 5/12میلیارد ریال ماهیانه مصرف می کنند که اگر این رقم را به تعداد 156دفتر ICT روستایی استان تقسیم کنیم معادل 80 میلیون ریال در ماه از این طریق صرفه جوئی می شود.
عضو هیات مدیره پست در پایان گفت: دفاتر ICTروستایی کمک کننده و بازوی توانمند کشور هستند و کارگزاران دفاتر باید خود را به علم روز اعم از بازاریابی، امور بانکی وIT تجهیز کرده و مورد اعتماد روستائیان باشند و مجموعه های وزارت ارتباطات، پست، پست بانک و مخابرات نیز بعنوان حامی و پشتیبان آنان همواره در صحنه حضور دارند. 


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/3596.bos