شماره: 3548 تاریخ : 1390/10/17-12:00:00

زمزمه های افزایش قیمت محصولات لبنی/

واحدهای صنایع لبنی اجازه هیچ‌گونه تغییر قیمتی را ندارند

تهران -خبر گزاری بانک وصنعت : بازرگانی - معاون کالاهای مصرفی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان عنوان کرد واحدهای صنایع لبنی اجازه هیچ‌گونه تغییری قیمتی را ندارند

 به گزارش بانک و صنعت: در شرایطی که زمزمه هایی در رابطه با افزایش قیمت محصولات لبنی در بازار شنیده می شود معاون کالاهای مصرفی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان می گوید واحد های تولید کننده محصولات لبنی حق افزایش قیمت محصولات خود را ندارند.

معاون کالاهای مصرفی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، در پاسخ برخی از ادعاها مبنی برافزایش 20 درصدی شیرخام گفت: با توجه به اینکه هنوز وزارت جهاد نرخ حمایتی را اعلام نکرده ، معیار قیمت گذاری همان نرخ مصوب 600 تومان است.
محمد قبله افزود: واحدهای صنایع لبنی اجازه هیچ‌گونه تغییری قیمتی را ندارند.

وی از تعزیراتی شدن تعدادی از کارخانجات متخلف لبنی و ارسال پرونده های آن به سازمان تعزیرات حکومتی خبر داد و گفت: برخی واحدها نیز قیمت‌های خود را به حالت‌های قبلی بازگردانده‌اند.

قبله همچنین درباره تاثیر نوسانات نرخ ارز بر روی بازار طی روزهای گذشته گفت : این نوسانات بر قیمت محصولات نیز تاثیراتی را داشته است.

این مقام مسئول ، تامین بخش عمده ای از مواد اولیه محصولات غذایی از محل واردات به صورت مستقیم و غیرمستقیم را مورد اشاره قرار داد و افزود: با توجه به این شرایط بدیهی است که افزایش قیمت دلار، منجر به تغییر قیمت محصولات وارداتی می‌شود.

وی در باره این موضوع که مواد اویه محصولات کنونی با نرخ های قبلی ارز وارد شده و اینکه چرا در زمان حاضر افزایش قیمت رخ دهد ، گفت : شاید واردات کالاها با قیمت‌های جدید صورت انجام نشده باشد ولی طبیعی است که واردکننده برای حفظ قدرت و به‌روز کردن نقدینگی خود کالاها را براساس نرخ‌های جدید عرضه کند .

قبله تثبیت نرخ ارز را خواستار شد و گفت: در زمان حال حاضر بخشی از نیاز مردم به مواد پروتئینی و خوراک اولیه دام و دیگر محصولات غذایی از محل واردات تامین می‌شود که تاثیر به سزایی در سبد خانوار دارد.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/3548.bos