شماره: 3544 تاریخ : 1390/10/17-12:00:00

دیوان عدالت اداری اعلام کرد:

پرداخت حق بیمه کارکنان خرید خدمت الزامی است

هیات عمومی دیوان عدالت اداری با رفع یک مورد تعارض آرا اعلام کرد پرداخت حق بیمه توسط سازمان تربیت بدنی استان اصفهان برای کارکنان خرید خدمت و احتساب آن توسط سازمان تامین اج

 

به گزارش روز شنبه بانک و صنعت ،متن رای شمار ‌٤٠٠ هیات عمومی دیوان عدالت اداری در این زمینه به شرح زیر است: «اولا تعارض در مدلول آراء مندرج در گردش کار محرز است. ثانیا به استناد بند الف ماده ‌٤ « قانون تامین اجتماعی مصوب سال ‌١٣٥٤»، افرادی که به هر عنوان در مقابل دریافت مزد یا حقوق کار می‌کنند، مشمول قانون مذکور می‌شوند .

ثالثا شاکیان به موجب قراردادهای جدید خدمت و گواهی‌های انجام کار، به شرح مندرج در اوراق پرونده‌ها، در سنوات مورد ادعا اشتغال به کار داشته و مزد دریافت کرده‌اند و مشمول حکم قانونی مذکور شناخته می‌شوند و لذا آراء شعب ‌٢٣ و ‌٣٣ به شماره دادنامه‌های ‌١٩١٢ مورخ‌١٣ اردیبهشت ‌١٣٨٢ و ‌١٤٤٤ مورخ ‌١٧/١٢/١٣٨٧ مبنی بر ضرورت پرداخت حق بیمه توسط سازمان تربیت بدنی استان اصفهان و احتساب آن توسط سازمان تامین اجتماعی استان اصفهان در حدی که متضمن این معنی است، صحیح و موافق مقررات تشخیص داده می‌شود. این رای به استناد بند ‌٢ ماده ‌١٩ و ماده ‌٤٣ قانون دیوان عدالت اداری مصوب ‌١٣٨٥ برای شعب دیوان و سایر مراجع اداری مربوط در موارد مشابه لازم اتباع است»


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/3544.bos