شماره: 3540 تاریخ : 1390/10/17-12:00:00

وزیرنفت:

درشرایط جنگ اقتصادی قرار داریم

وزیر نفت گفت: در شرایط کنونی درجنگ اقتصادی به سر می بریم و کارکنان صنعت نفت مسوولیت مهمی به عهده دارند.

 

وزیرنفت: درشرایط جنگ اقتصادی هستیم

به گزارش بانک و صنعت، رستم قاسمی در بازدید از تاسیسات نفتی جزیره خارک درجمع مدیران و مسوولان این منطقه نفتی اظهارداشت: با توجه به نقش حیاتی جزیره خارک در صنعت نفت کشور این جزیره پایگاه و خط مقدم اقتصاد کشور است و کارکنان خارک نیز به عنوان سربازان این خط مقدم هستند.

وی با مطلوب خواندن شرایط اجرای پروژه مخازن چهار میلیون بشکه ای جزیره خارک، روند کلی اجرایی پروژه های شرکت پایانه های نفتی ایران را رضایت بخش دانست.

قاسمی با تاکید بر لزوم اجرای سریعتر پروژه های نفتی در جزیره خارک، گفت: نه تنها شرکت پایانه های نفتی ایران، بلکه دیگر شرکت های زیرمجموعه نفت نیز باید پروژه های خود را در زمان بندی تعیین شده به اتمام برسانند. وزیر نفت تاکید کرد: پروژه های پایانه های نفتی خارک و ان جی ال این جزیره از جمله پرو‍ژه هایی هستند که مشکل تامین اعتبار ندارند. قاسمی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: با توجه به اهمیت نفت در اقتصاد کشور باید در صنعت نفت یک نگرش جدید ایجاد شود تا شاهد تحولات اساسی در این صنعت باشیم. وی افزود: با توجه به رویکردهای جدید در وزارت نفت، بزودی قراردادهای تازه نفتی با اولویت میادین مشترک نفت و گاز امضا خواهد شد.

قاسمی اضافه کرد: از چند ماه گذشته قراردادهایی با اولویت میادین مشترک در صنعت نفت به امضا رسیده است که با تحقق این قراردادها به ظرفیت تولید مناسب دست یافته و تحولاتی اساسی در ظرفیت تولید نفت بوجود خواهد آمد. ا حضور وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران کلنگ ساخت مجتمع مسکونی غدیر جزیره خارک به زمین زده شد؛ این مجتمع مسکونی 40 واحدی برای کارکنان اقماری بهداشت و درمان صنعت نفت احداث خواهد شد.

قاسمی در این سفر از پروژه های مخازن چهار میلیون بشکه ای خارک، اسکله تی و پروژه ان جی ال شرکت نفت فلات قاره در این جزیره بازدید کرد.

جزیره خارک از توابع شهرستان بوشهر بزرگترین پایانه صادرات نفت کشور است که در فاصله 57 کیلومتری شمال غرب بوشهر در آبهای خلیج فارس واقع است.

 


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/3540.bos