شماره: 3536 تاریخ : 1390/10/14-12:00:00

آستانه ورود به ایام ا... فجر انقلاب اسلامی

طلسم ورود دکل های حفاری دریایی ملکی به ایران شکسته شد

در آستانه ورود به ایام ا... فجر انقلاب اسلامی طلسم ورود دکل های حفاری دریایی ملکی به ایران شکسته شد.

 
 
 
 به گزارش بانک و صنعت، مدیر عامل شرکت حفاری شمال از ورود دکل حفاری دریایی سحر 1 متعلق به شرکت حفاری شمال روز شنبه 1390.10.10 به آب های جمهوری اسلامی ایران و استقرارآن دستگاه در جزیره کیش خبرداد .
وی افزود: این دستگاه دریایی مدرن که پس از 28 سال اولین دستگاه حفاری دریایی ملکی نو است که توسط شرکت های حفاری نفت و گاز با تجهیزات مدرن ساخته و خریداری و برای حفاری در آب های ایران موقتاً در جزیره کیش مستقر و بزودی عازم محل مورد نظر برای حفاری خواهد شد.
مهندس خادمی  تصریح کرد: این دستگاه دارای 3000 اسب بخار قدرت و توانایی حفاری تا عمق 30000( سی هزار فوت) می باشد.
وی در ادامه گفت:دستگاه سحر 1 دارای 5 دستگاه دیزل ژنراتور و سه دستگاه پمپ گل 2200 اسب بخار نیز می باشد.
خادمی گفت: خوشبختانه یک دستگاه حفاری خشکی 2000 اسب بخاری هم وارد گمرک شده که همین روزها ترخیص و بکار گیری خواهد شد.
 وی همچنین از ایجاد پایگاه پشتیبانی حفاری شمال طی هفته گذشته در جزیره کیش خبر داد و اعلام نمود که عملیات پشتیبانی و خدمات رسانی در خلیج فارس توسط این پایگاه ده هزار متر مربعی انجام خواهد گرفت.     
مدیرعامل حفاری شمال با توجه به ورود این دو دستگاه در سال مالی 1391 گفت: انشاا... در سال مالی 1391 درآمدهای بیشتری خواهیم داشت و با توجه به سرمایه گذاری های انجام شده قبلی، سود بسیار بهتری را ارائه خواهیم داد.
خادمی در پایان خاطر نشان کرد: ورود دستگاه حفاری دریایی ملکی پس از 28 سال و شکست این طلسم ،هدیه شرکت حفاری شمال به ملت قهرمان و شهید پرور ایران در آستانه ورود به  ایام ا... فجر انقلاب اسلامی می باشد.

 


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/3536.bos