شماره: 3442 تاریخ : 1390/10/08-12:00:00

احمدی‌نژاد: از ثروت و درآمد افراد خبر داریم

تهران -خبر گزاری بانک وصنعت : رییس‌جمهور گفت: بالاترین امر به معروف و نهی از منکر، مقابله با حاکمان جبار، خودخواه، فاسد، ضد عدالت و ضدمردمی است.

 

به گزارش خبرگزاری  بانک و صنعت، محمود احمدی‌نژاد که در جمع مردم ایلام در ورزشگاه تختی این شهر سخن می‌گفت، با اشاره به مسائل منطقه، تصریح کرد: در منطقه‌ی خودمان امروز همان برده‌داران و استعمارگران پیشین با شعارهای جدید و با هدف تسلط بر منطقه و نجات رژیم صهیونیستی از اضمحلال و سقوط تلاش می‌کنند.عده‌ای را برای اسقاط برخی دولت‌های دیگر به کار گرفته‌اند و از آنها برای زدن آن عده استفاده می‌کنند.
وی خاطرنشان کرد: آنها با هیچ‌کس دوست نیستند. آنها فقط با پول، ثروت و قدرت رفیقند و می‌بینیم از برخی کشورهای عربی برای زدن دیگران استفاده می‌کنند، اما آنها باید بدانند که اگر برخی دولت‌ها توسط برخی دولت‌های دیگر در منطقه زمین بخورند، بلافاصله نوبت همان‌ها هم خواهد شد. با پول این دولت‌ها به برخی کشورهای منطقه فشار می‌آورند. معلوم است که آنها نمی‌توانند با این حکومت‌ها زندگی کنند.
اهم سخنان احمدی‌نژاد در ادامه به نقل از ایسنا می‌آید:
  • خنده‌دارترین لطیفه‌ تاریخ ما این است که عده‌ای که نه دموکراسی و نه آزادی و نه انتخابات در کشورشان برگزار می‌شود، دور هم جمع می‌شوند و قطعنامه صادر می‌کنند، برای کشوری دیگر که در کشورش انتخاباتی آزادتر داشته باشد و آزادی را ایجاد کند.
  • به جای آن‌که پول نفت و گاز را به آمریکا و اروپا بدهید و اسلحه بخرید و به مخالفان برخی دولت‌های منطقه کمک کنید و با این کار دل آمریکا و متحدانش را به دست آورید، به سمت مردمتان بروید؛ چرا که آنها به شما رحم نخواهند کرد. همه‌ی شما در سناریوی آمریکا قرار دارید.
  • (خطاب به آمریکا و متحدانش)شما 32 سال علیه ملت ایران بودید. چه چیزی نصیبتان شد؟ امروز خیال می‌کنید با اهرم‌هایتان به ملت ایران فشار می‌آورید و با ادبیات قلدرانه با ملت ایران صحبت می‌کنید و به آنها بی‌احترامی می‌کنید. ملت ایران را متهم می‌کنید، به مواردی که خودتان شایستگی آن را دارید. شما یک راه بیشتر ندارید؛ آن هم احترام به ملت و حقوق مردم ایران و دوستی با آنهاست.
  • اگر زمانی نیاز بود، از همه‌ ایران بسیج شوند و شما را سر جای خود می نشانند! اطمینان می‌دهم که امروز جوانان ایلام و مردم آن کافی هستند که همه دشمنان ملت ایران را به خاک مذلت بنشانند.
  • امروز بالاترین عمل صالح، انقلابی، ایمانی و دینی، ساختن ایران است. امروز همه باید دست به دست هم دهیم و ایران عزیز را بسازیم. باید ایران پیشرفته، عدالت‌محور و خدامحور الگوی همه بشریت شود، این امر نیازمند کار و سازندگی است. هر کس دلش برای ایران، اسلام و انقلاب می‌سوزد، اگر صداقت دارد باید آستین‌ها را برای ساختن ایران بالا بزند.
  • می‌توانیم بگوییم، حکومت اسلامی هستیم، اما بعضی مناطق کشور ما خرابه است. در آن فقر و فاصله طبقاتی وجود دارد، باید اینها برطرف شود.
  • اگر طرح تحول اقتصادی به طور کامل اجرا شود، تضمین می‌دهم در سراسر ایران حتی یک فقیر و نیازمند پیدا نشود، باید اینها را اجرا کنیم. البته این طرح مخالف و دشمنانی در داخل و خارج دارد. مشخص است که اگر عدالت اجرا شود، ثروت کشور عادلانه توزیع شود، فقیری باقی نخواهد ماند. بالاخره ما که از ثروت و درآمد افراد و رفتار گروه‌های اقتصادی گوناگون خبر داریم.
  • ما کشور ثروتمندی هستیم، اما این ثروت باید عادلانه در کشور توزیع شود و لازمه‌ی آن این است که طرح‌های تحول اقتصادی یکی پس از دیگری اجرا شود، قانون مالیات به درستی اجرایی گردد. نباید به شکلی باشد که یک کارمند با حقوق کم همان ابتدا مالیاتش را پرداخت کند، اما فردی که در سال 10 میلیارد تومان سود می‌برد، به اندازه همان کارگریا کارمند نیز مالیات نپردازد. اگر او مالیات را بپردازد، در کشور فقر و بیکاری باقی نمی‌ماند.
  • ما می‌خواهیم در گام اول طرح هدفمندی یارانه‌ها را به طور کامل اجرا کنیم که این طرح دستاوردهایی برای کشور داشته است. مصرف انرژی کاهش پیدا کرد و وابستگی کشور به واردات گازوئیل و بنزین از بین رفت. بخشی از اسراف‌ها و قاچاق‌ها از بین رفت، بخشی از پول هم بین مردم توزیع شد. بهترین مدیریت را خود مردم انجام می‌دهند.
  • ما در حال برنامه‌ریزی هستیم تا گام دوم هدفمندی یارانه‌ها را اجرایی کنیم. در گام اول عده‌ای مخالف بودند تا روز آخر تبلیغات منفی، کارشکنی و دروغ‌پراکنی کردند تا ملت را از اصلاحات اساسی و اجرای عدالت مایوس کنند. امروز نیز برخی حرف‌های نادرست و غیرعالمانه می‌زنند. ما باید مراحل طرح هدفمندی را به سرعت انجام دهیم، باید ثروت ملت در جیب ملت باشد. هر کس حق خود را داشته باشد و خود تصمیم بگیرد چه کند. عده‌ای دوباره شروع به سنگ‌اندازی، مقابله و کارشکنی کردند.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/3442.bos