شماره: 3430 تاریخ : 1390/10/07-12:00:00

نکاهی به عملکرد9ماهه فولاد

فولاد مبارکه تحریم های غرب را شرمنده کرد

فولاد مبارکه اصفهان در سال جهاد اقتصادی فراتر از انتظار تولید کرد و در شرایط نامساعد اقتصادی دنیا،با مدیریت منسجم و کار آمد علاوه بر رکورد شکنی های پیاپی تحریمهای غرب را

به گزارش بانک و صنعت، دکتر محمدمسعود سمیعی‌نژاد مدیرعامل فولاد مبارکه با بیان اینکه شرکت فولاد مبارکه طی 9 ماهه سال جاری فراتر از انتظار تولید داشته است، افزود: تلاشگران متعهد فولاد مبارکه اصفهان در راستای لبیک به فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت ا... خامنه‌ای موفق شدند در سال جهاد اقتصادی طی 9 ماهه گذشته با تولید 4 میلیون و 144 هزار و 872 تن تختال به میزان 9 درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال گذشته تولید نمایند.

وی با اشاره به اینکه تولید نه ماهه سال گذشته معادل 3 میلیون و 819 هزار و 931 تن تختال بوده است، خاطرنشان کرد: ناحیه نوردگرم فولاد مبارکه هم با تولید 4 میلیون و 157 هزار و 669 تن کلاف گرم به میزان 6 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل تولید داشته است.

سمیعی نژاد در ادامه گفت: ناحیه نوردسرد نیز با تولید 923 هزار و 700 تن کلاف سرد به میزان 6 درصد رشد و نورد دوقفسه‌ای نیز یبا تولید 122 هزار تن کلاف سرد به میزان 17 درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال قبل تولید داشته‌اند ضمن اینکه واحد قلع اندود با تولید 79 هزار و 520 تن ورق قلع اندود به میزان 11 درصد و واحد گالوانیزه نیز با تولید 157 هزار تن کلاف گالوانیزه به میزان 3/3 رشد نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته است.

مدیرعامل فولاد مبارکه با اشاره به میزان حمل محصول به مقصد مشتریان که طی 9 ماه گذشته به میزان 3 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشته است افزود: این شرکت با ارسال بیش از 4 میلیون و 107 هزارتن انواع محصولات به مقصد مشتریان درخصوص تأمین نیازهای بازار داخل اقدامات چشم‌گیری انجام داده است.

وی افزود: موفقیت های حاصل شده همگی ماحصل تلاش و از خود گذشتگی همه همکاران فولاد مبارکه و با بهینه سازی تجهیزات و دستگاه‌های موجود، کاهش هزینه های تولید و صرفه‌جویی های انجام شده بوده است که امید است این روند تولید کماکان ادامه یابد.

دکتر سمیعی‌نژاد یادآور شد: ناحیه فولادسازی و ریخته‌گری مداوم طی ماههای آبان و آذر موفق به ثبت رکوردهای تولید شده به طوری که در آذرماه با تولید 505 هزارتن تختال رکورد بی‌سابقه‌ای درتولید فولادخام در منطقه حاصل شده است.

مدیرعامل فولاد مبارکه با اشاره به اجرای طرحهای توسعه در این شرکت افزود: بحمدا... با تلاش و کوشش همه متخصصان داخلی طرحهای توسعه فولاد مبارکه برای رسیدن به ظرفیت 7 میلیون تن از پیشرفت فیزیکی خوبی برخوردار بوده و امید است بتوانیم با همّت و تلاش همه عزیزان قبل از زمان مشخص شده طرحهای توسعه را راه‌اندازی نمائیم.

این مقام به بحث اشتغال ایجاد شده در سال جاری اشاره کرد و افزود: به منظور رفع معضل بیکاری در جامعه طی 9 ماه گذشته بیش از 8 هزار نفر از جوانان جویای کار در پروژه‌های توسعه فولاد مبارکه مشغول به خدمت شده و از این طریق بخش عمده‌ای از مشکلات بیکاری منطقه برطرف شده است.

 


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/3430.bos