شماره: 3399 تاریخ : 1390/10/05-12:00:00

2 دستگاه حفاری دریایی جدید به کشور وارد شد

همگام با افزایش توان حفاری کشور، دو دستگاه حفاری دریایی جدید به شرکت حفاری شمال افزوده خواهدشد.

به گزارش بانک و صنعت، ،مدیرعامل شرکت حفاری شمال اظهـار کـرد :دو دسـتگاه حفـاری دریایی سفارش داده شده است که پس از اتمـام ســاخت بـه زودی وارد آب هـای کشــور در خلیــج فارس و تحویل شرکت حفاری شمال خواهد شد.
هدایت اله خادمی افزود :دستگاه حفاری سحر1 یک دکل پیشرفته پایدار است که پیش بینی مــی شود تا 15 روز آینده وارد آب های جمهوری اسﻼمی ایران در خلیج فارس شود.
وی ادامه داد :این دستگاه دارای قدرتی معادل 3 هزار اسب بخار است و قابلیــت حفــاری تــا عمق 6500 متر را دارد.
مدیرعامل شرکت حفاری شمال بابیان این که احتماﻻ ایــن ســکو در یکی از پــروژه هـای مربــوط بـه شرکت نفت فﻼت قاره مورد استفاده قرار خواهد گرفت، گفت :مذاکره با این شرکت در حال نهایــی شدن است.
خادمی اظهار کرد :دستگاه دوم نیز به نام سحر 2 در حال ساخت است و نیمــه دوم سـال آینـده از سوی شرکت سازنده به حفاری شمال تحویل خواهد شد.
وی افزود :در بخش خشکی نیز یک دستگاه حفاری وارد گمرک شـده و در حــال تـرخیص اســت کـه این دستگاه با قدرت 2هزار اسب بخار و 30هزار فـوت قـدرت حفــاری پـس از راه انــدازی، در یکی از پروژه های شرکت نفت مناطق مرکزی فعالیت حفاری خود را آغاز خواهد کرد.
مدیرعامل شــرکت حفـاری شــمال تصـریح کـرد: هـم اکنـون 8 دسـتگاه حفــاری در کشــور در بخـش خشکی مشغول به کار هستند که با پیوستن دستگاه جدید به 9 دستگاه خواهد رسید 

URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/3399.bos