شماره: 3300 تاریخ : 1390/09/28-12:00:00

طرح معاون اول رئیس جمهور برای اشتغال زایی پست‌بانک در روستاها

پست ‌بانک ایران به عنوان بانک فعال در حوزه ICT روستایی و ایجاد اشتغال در این مناطق، با اختصاص 40 میلیون ریال اعتبار توسط دولت برای 5/1 میلیون سرپرست خانوار روستایی عملیات

 

به گزارش روز دوشنبه بانک و صنعت ،دکتر رحیمی معاون اول رئیس جمهور در سومین همایش دفاترICT روستایی ضمن بیان مطلب فوق گفت: این طرح با اختصاص مبلغی از سوی پست‌بانک تا سقف 70 میلیون ریال تسهیلات اشتغال‌زایی در زمینه‌های دامپروری، کشاورزی و شیلات به روستاییان از طریق دفاتر خدمات بانکی پرداخت می‌شود و مسئولیت اجرای این طرح نیز بر عهده وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به عنوان رئیس مجمع این بانک می‌باشد .
وی افزود: براساس این طرح یارانه پرداختی به سرپرستان خانوار به عنوان وثیقه این تسهیلات در نظر گرفته شده تا روستائیان به راحتی بتوانند از این تسهیلات در جهت تولید و کارآفرینی بهره‌مند شوند.
دکتر رحیمی اظهار داشت: پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی به روستاییان موجب رفع بیکاری و توسعه عدالت در روستاها شده و از مهاجرتهای بی رویه آنان به شهرها جلوگیری می کند و جوانان روستاها را به اشتغال در کارهای مختلف ترغیب می کند که این کار تولید و بهره وری را نیز به دنبال دارد.
معاون اول رئیس جمهور خاطر نشان ساخت: بنیان و اساس کار و زندگی همه ما در روستاها شکل گرفته است به همین دلیل عمران و آبادی روستاها از اهمیت ویژه ای برخوردار است و این تفکر باید در ذهن و عملکرد همه مسئولین کشور نقش ببندد.
وی عنوان کرد: توسعه روستاها در همه زمینه ها اعم از ICT ، مسکن و اشتغال از اهداف اصلی دولت و مجلس می باشد و باید با شکل گیری ایده ها و برنامه های جدید این توسعه را هرچه بهتر ادامه دهیم.
دکتر رحیمی ضمن اشاره به رفع مشکل بیمه کارگزاران دفاتر روستایی تصریح کرد: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با کمک پست بانک ایران و کارگزاران دفاتر خدمات بانکی شهری و روستایی باید شرایطی را فراهم کنند تا در مرحله نخست مشکل اشتغال روستائیان حل شود چرا که مهمترین هدف در حال حاضر این مسئله می باشد و در همین زمینه دولت در راس و نمایندگان مجلس، فرمانداران، و استانداران در کنار آنها به این روند کمک خواهند کرد.

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه دولت نهم و دهم بیشترین فعالیت ها را در بین سایر دولتها انجام داده است عنوان کرد: در یک طرح جدید قصد داریم منابع ملی و طبیعی کشور را در اختیار روستائیان قرار دهیم تا تولید و بهره وری شایسته تری داشته باشیم که این امر در نهایت به آبادانی و توسعه کشور منجر می شود.
وی در این همایش از همه مسئولین و فعالان ICT روستایی در سطح کشور درخواست کرد که همه دست در دست هم و با یک اراده قوی توسعه خدمات دولت الکترونیک را در همه روستاها با سرعت بیشتری نسبت به قبل ادامه دهیم و در کنار آن با ایجاد مستمر اشتغال در روستاها کاری کنیم که افراد ساکن در روستاها به شهرها مهاجرت نکنند تا میزان تولید و بهره وری کشاورزی و خدمات مرتبط با آن حفظ و افزایش یابد.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/3300.bos