شماره: 3260 تاریخ : 1390/09/24-12:00:00

5 روز دیگر،

تخم‌مرغ از اول دی با قیمت شانه‌ای 4 هزار تومان

معاون بهبود تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به کاهش قیمت تخم مرغ از اول دی ماه گفت: تا پایان سال آینده 100 درصد نیاز کشور به گوشت قرمز در داخل تأمین می‌شود.

 به گزارش روز پنج شنبه بانک و صنعت، سعادت‌الله عباسی در نخستین جشنواره تولیدات محصولات کشاورزی نهاوند از حرکت کشاورزی به سمت تلاش برای بی‌نیازی کشور در واردات تمام محصولات خبر داد و افزود: در بخش امور دام با ساماندهی 150 هزار فارغ‌التحصیل با 650 میلیارد تومان تسهیلات برای به کارگیری آنها در بخش تولید دام گام مؤثری در بی‌نیاز کردن کشور در زمینه واردات گوشت قرمز، مرغ و تخم‌مرغ خواهیم داشت.
وی با اشاره به اینکه از اول دی ماه امسال تخم مرغ با کاهش قیمت 2 هزار تومانی به ازای هر شانه به میزان 4 هزار تومان در کشور عرضه می‌شود.
معاون بهبود تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به تولید سالانه 950 هزار تن گوشت قرمز در کشور ابراز کرد: در حال حاضر 90 درصد نیاز کشور به گوشت از داخل کشور تولید می‌شود.
وی تأکید کرد: طبق برنامه‌ریزی‌ها و هدفگذاری‌های صورت گرفته تا پایان سال آینده 100 درصد نیاز کشور به گوشت قرمز در داخل تأمین می‌شود.
عباسی از تولید سالانه 10 میلیون تن شیر خام در کشور خبر داد و بیان کرد: سال گذشته 3 هزار تن فرآورده‌های لبنی به خارج از کشور صادر شده است.
وی در ادامه سخنانش تأکید کرد: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته امسال برای نخستین بار از ورود شیر خشک به داخل کشور جلوگیری شده است.
معاون بهبود دامی تولیدات وزارت جهاد کشاورزی به ظرفیت تولید یک میلیون تن تخم‌مرغ در کشور خبر داد و افزود: امسال 700 هزار تن از این ظرفیت به مرحله اجرا درآمده است.
وی با اشاره به تولید سالانه یک میلیون و 600 هزار تن گوشت مرغ در کشور اذعان کرد: تلاش شده با جایگزین کردن گوشت سفید به جای گوشت قرمز از نیاز به واردات 70 هزار تن گوشت قرمز در کشور جلوگیری شود.
عباسی از فعالیت 15 هزار واحد دامداری صنعتی و 20 هزار واحد مرغداری در کشور با تولید سالانه 100 میلیون قطعه مرغ و 930 هزار تن گوشت قرمز در کشور خبر داد.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/3260.bos