شماره: 323 تاریخ : 1390/03/22-12:00:00

معاون نوسازی ناوگان ستاد حمل و نقل و مدیریت سوخت کشور

طرح اسقاط خودرو در برابر ارزش لاشه به زودی اجرا می شود

معاون نوسازی ناوگان ستاد حمل و نقل و مدیریت سوخت کشوردر مراسم جشن خروج یک میلیون خودرو اعلام کرد :،طرح اسقاط خودرو در برابر ارزش لاشه به زودی به مرحله اجرا در خواهد آم

به گزارش روز دوشنبه شبکه تخصصی بانک و صنعتت،امیررضا رجبی معاون نوسازی ناوگان ستاد حمل و نقل و مدیریت سوخت کشور در مراسم جشن خروج یک میلیون دستگاه خودرو فرسوده از ناوگان حمل و نقل کشور با بیان این مطلب اظهار داشت: در این طرح، خودروهایی که مشمول تسهیلات دولت نمی شوند، بدون حمایت دولت توسط مراکز اسقاط در برابر ارزش لاشه خودرو اسقاط می شوند.
وی افزود: طرح خروج خودروهای فرسوده از سال 77 مطرح شد، اما شروع آن تا سال 85 زمان برد و از این سال با تاسیس ستاد تبصره 13 و ستاد حمل و نقل و سوخت کشور، این بحث به صورت جدی پیگیری شد و مورد توجه قرار گرفت.
رجبی با اشاره به این که صرفه جویی در مصرف سوخت، کاهش واردات قطعات یدکی، افزایش اشتغال ناشی از ایجاد صنایع اسقاط و بازیافت و تقویت صنعت خودروسازی از مزایای خروج خوردهای فرسوده می باشد، عنوان کرد: رسیدن به مرز خروج یک میلیون خودرو، آغازی برای آینده طولانی تر و بهتر خروج خودروهای فرسوده کشور می باشد
وی اضافه کرد: خودروهای فرسوده در مقایسه با خودروهای نو 10 برابر و در مقایسه با خودروهایی که استاندارد یورو 3 را رعایت می کنند، 22 برابر بیشتر آلودگی تولید می کند که این امر اثرات مخربی در بهداشت و سلامت مردم خواهد داشت.
معاون نوسازی ناوگان ستاد حمل و نقل و مدیریت سوخت کشور با بیان این که در هر خودرو 2 هزار و 85 قطعه قابل بازیافت وجود دارد، گفت: این ستاد برنامه هایی برای استاندارد سازی اسقاط و افزایش ارزش لاشه دارد که به زودی اجرا خواهد شد.
وی ادامه داد: تاکنون 600 هزار وانت و سواری شخصی در طرح جایگزینی، 34 هزار وانت و سواری شخصی در طرح بدون جایزینی ، 82 هزار خودرو عمومی و 12 هزار خودرو دولتی بدون جایگزینی و تسهیلات از رده خارج شده اند.
رجبی با اشاره به این که در سال 89 رکورد خروج 259 هزار دستگاه از ناوگان حمل و نقل کشور ثبت شد و امیدواریم این رکورد در سال جاری افزایش یابد، بیان کرد: شرکت های ایران خودرو، سایپا، زامیاد و بهمن هر کدام به ترتیب 279، 165، 19 و 2 هزار خودروی نو به متقاضیان تحویل دادند.
وی ادامه داد: طرح ساماندهی مسافرهای شخصی نیز در کشور اجرا شده که تاکنون 40 هزار دستگاه تاکسی با تغییر رنگ، 14 هزار دستگاه در طرح دریافت و 30 هزار دستگاه با اسقاط به ناوگان تاکسی رانی کشور اضافه شده است
به گفته وی، بانک ملت تاکنون 40 درصد منابع تسهیلاتی خروج این 1 میلیون دستگاه خودرو فرسوده را تقبل کرده  


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/323.bos