شماره: 3187 تاریخ : 1390/09/19-12:00:00

تجهیز دفاتر پست بانک به بانکداری الکترونیک

تعداد 17 هزار و 525 فقره عملیات الکترونیکی انتقال وجوه بین حسابها و 16 هزار و 879 فقره عملیات الکترونیکی پرداخت قبوض مصرفی تا پایان آبان ماه امسال در پست بانک ایران انجام

 به گزارش روز شنبه بانک و صنعت ،پست بانک ایران در راستای توسعه بسترهای الکترونیکی و ارائه خدمات نوین بانکی براساس اولویت ها و اعتبارات تخصیص شده، تمامی دفاتر خدمات بانکی را به امکانات بانکداری الکترونیک تجهیز خواهد کرد.
براین اساس تا پایان آبان ماه امسال تعداد یک هزار و 153 دستگاه خودپرداز (ATM) پست بانک ایران در شعب و دفاتر خدمات بانکی شهری و روستائی این بانک در سطح کشور نصب شده و آماده ارائه خدمات نوین بانکی به دارندگان کارت های عضو شبکه شتاب بانک های دولتی و خصوصی است.
تعداد 682 هزار و 588 فقره کارت های الکترونیکی برداشت ( Debit Card) و کارت خرید و هدیه (Prepaid Card)  تا پایان آبان ماه امسال توسط پست بانک ایران به مشتریان واگذار شده که از طریق دستگاههای خودپرداز و دستگاه پایانه های فروش (POS) شبکه بانکی شتاب، قابلیت انجام خدمات نوین بانکی را دارند.
همچنین از مجموع 17 هزار و 525 فقره عملیات انتقال الکترونیکی وجوه بین حسابها، تعداد 16 هزار و 344 فقره از طریق دستگاه های خودپرداز و یک هزار و 181 فقره از طریق اینترنت انجام شده و از مجموع 16 هزار و 879 فقره عملیات الکترونیکی پرداخت قبوض مصرفی، تعداد 10 هزار و 847 فقره از طریق دستگاه های خودپرداز، 954  فقره از طریق اینترنت و 5 هزار و 78 فقره نیز از طریق تلفنبانک انجام شده است.
از کل 11 هزار و 156 فقره ابزار و تجهیزات پرداختهای الکترونیکی نصب شده در شعب پست بانک، دفاترخدمات بانکی شهری و روستائی پست بانک و مراکز خرید و فروشگاههای کشور، علاوه بر تعداد یک هزار و 153 دستگاه خودپرداز، تعداد 9 هزار و 562 دستگاه پایانه فروش و 441 دستگاه نیز پایانه شعب (Pin Pad) است که تا پایان آبان ماه مجموع تراکنش های آن 2 میلیون و 478 هزار و 675 فقره بوده است.
از تعداد 149 هزار و 45 مورد خدمات بانکداری الکترونیکی پست بانک به تفکیک ، 34 هزار و 110 مورد تلفنبانک، 36 هزار و 846 مورد اینترنت بانک، 17 هزار و 191 مورد همراه بانک (Mobile Banking) و 60 هزار و 988 فقره خدمات بانکی پیام کوتاه (SMS Banking) تا پایان آبان ماه به مشتریان ارائه شده است.
مدیریت های شعب مناطق دوگانه تهران و استانهای خراسان رضوی، فارس، سیستان و بلوچستان و اصفهان به ترتیب با 27 هزار و 83، 7 هزار و 585، 7 هزار و 511، 6 هزار و 965 و 6 هزار و 494 فقره بیشترین خدمات الکترونیکی را به مشتریان ارائه کرده اند.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/3187.bos