شماره: 3183 تاریخ : 1390/09/19-12:00:00

بیمه ساختمان مقرون به صرفه نیست

مدیرکل معماری و ساختمان شهرداری تهران، ‌اجرایی شدن بیمه کیفیت ساختمان را از عوامل مهم در افزایش عمر ساختمان‌ها دانست و گفت: بیمه کیفیت ساختمان که در نهایت منجر به درجه‌ب

 به گزارش روز شنبه بانک و صنعت ،جواد کریمیان اقبال با بیان این مطلب گفت: بیمه کیفیت ساختمان به عنوان یکی از عوامل مهم در ارتقای کیفیت ساختمان در دست انجام است و برای اجرا باید روند مورد نیاز خود را طی کند.
او افزود: ساختمان‌ها سرمایه ملی کشور هستند و افزایش عمر این سرمایه با ارتقای کیفیت ساخت وسازها میسر می شود، از این رو بیمه کیفیت ساختمان که در نهایت منجر به درجه‌بندی ساختمان‌ها می‌شود می‌تواند نقش مهمی در این زمینه داشته باشد و این موضوع در برنامه 5 ساله کشور نیز آمده است و باید اجرایی شود.
مدیرکل معماری و ساختمان شهرداری تهران با اشاره به روند اجرای این کار اظهار کرد: برای اجرای بیمه ساختمان باید بیمه‌گر تمام اجزای ساختمان را شناسایی تا بتواند مسئولیت آن را قبول کند. لذا بیمه‌گر تنها زمانی بیمه ساختمان را می‌پذیرد که از ابتدای مرحله طراحی تا اتمام ساخت به‌طور کامل در جریان روند ساخت و ساز قرار گیرد.
او ادامه داد: از آنجا که نقشه‌های ساختمان‌های ساخته شده برای بیمه باید توسط بیمه‌گر شناسایی شود و این هزینه بیمه گر را بالا می‌برد، بیمه ساختمان برای همه ساختمان‌های مسکونی و احداث شده مقرون به صرفه نیست.
کریمیان اقبال با تاکید بر ساختمان‌های حائز اهمیت و اولویت بیمه برای این ساختمان‌ها خاطر نشان کرد: ممکن است بنا بر ضرورت، ساختمان‌های مهم و عمومی و حائز اهمیت مورد شناسایی و در نهایت بیمه شود، اما این کار برای همه ساختمان های تهران که احداث شده است، بسیار زمان‌بر است.
او با اشاره به این که این کار نوعی نظارت بر کار مهندسان ناظر و سازندگان ساختمان است، گفت : این کار تضمینی برای ساخت و سازهاست. چرا که شرکت‌های بیمه باید از همه جنبه‌های ساخت و ساز اعم از استفاده از مصالح استاندارد و نوع خدمات و اجرای آن اطمینان داشته باشند تا بتوانند ساختمان را بیمه کنند.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/3183.bos