شماره: 3108 تاریخ : 1390/09/10-12:00:00

وزیر مسکن:

خدمات رسانی به مسکن مهر تسریع شود

تهران - خبر گزاری بانک وصنعت : وزیر راه و شهرسازی در خصوص مشکل خدمات زیرساختی واحدهای مسکونی از دستگاه های خدمات رسان خواست ، سرعت خدمات رسانی به واحدهای مسکونی مهر را افزایش دهند.

علی نیکزاد درباره دلایل عدم خدمات رسانی به این پروژه ها گفت: در مسابقه سرعت خانه سازی ما سریع بودیم و وزارت نیرو جا ماند با این وجود به حمایت نهادهای ذیربط از دستگاه های خدمات رسان به شهرهای جدید نیاز داریم. وی درباره دلیل ناهماهنگی بین سرعت ساخت واحدهای مسکونی مهر و سرعت خدمات رسانی به آنها گفت: ‌من نباید پاسخ بدهم، بروید از مسئولش بپرسید، ما واحدهای مسکونی مهر را ساخته و به مرحله اتمام رسانده ایم، حالا نوبت دستگاه های خدمات رسان است که وارد میدان شده و زیرساختهای آنها را تکمیل کنند.

این مسئول عنوان کرد: حمایت و پشتیبانی که دولت از وزارت راه و شهرسازی داشته باعث شده تا این وزارتخانه، واحدهای مسکن مهر را سریع تر بسازد و اکنون زمان آن رسیده که دولت حمایتهای قانونی خود را متوجه دستگاه های خدمات رسان کند اما رئیس جمهور تاکید دارد که در پروژه مسکن مهر، فرایند ساخت واحدها و نیز خدمات رسانی به آنها به صورت همزمان انجام شود. وی گفت: پیش بینی می شود چنانچه دستگاه های خدمات رسان اقدام به تکمیل زیرساختهای واحدهای مسکونی مهر کنند در این صورت با عرضه این واحدها به بازار، قطعا این امکان فراهم خواهد شد که به تقاضای بیشتری پاسخ داده شود.

نیکزاد تاکید کرد: ‌تمام تلاش ما این است که واحدهای مسکونی مهر هر چه سریعتر تحویل متقاضیان شود تا شاهد تعادل بین عرضه و تقاضای مسکن باشیم در حال حاضر در استانهای کوچک واحدهای مسکونی مهر در کمتر از سه ماه به متقاضیان واگذار می شود و هیچ مشکل خاصی برای واگذاری ها وجود ندارد. وزیر راه و شهرسازی درباره برخی گمانه زنی ها راجع به احتمال افزایش قیمت مسکن گفت: قیمت مسکن ثابت است و هیچ تغییری هم نخواهد کرد.

دور جدید افتتاح مسکن مهر، بعد از محرم

وی همچنین درباره زمان افتتاح بخشی از واحدهای مسکونی مهر گفت: بعد از ایام سوگواری محرم دور جدید افتتاح مسکن مهر آغاز خواهد شد. قرار بود به تازگی هشت هزار واحد مسکن مهر در پرند افتتاح شود که به علت عدم تامین به موقع آب به تعویق افتاد. این تعداد از واحدهای مسکن مهر که باید تا 30 آبان افتتاح و به مردم واگذار می شد به علت انجام نشدن تعهدات وزارت نیرو و نفت، قرار است تا 45 روز آینده افتتاح شود.

پس از بازدید از پروژه های مسکن مهر شهر جدید پرند جلسه ای با حضور نمایندگان دستگاه های خدمات رسان و مسئولان ذیربط و وزیر راه و شهرسازی در محل شرکت عمران شهر جدید پرند برگزار و تصمیماتی در رابطه با مشکلات جاری پروژه های مسکن مهر اتخاذ شد. همچنین مقرر شد به دلیل سرعت پایین اینترنت در شهر جدید پرند ، روال ثبت نام متقاضیان به صورت سنتی صورت گیرد.

     

 


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/3108.bos