شماره: 3058 تاریخ : 1390/09/08-12:00:00

حضور شرکت فولادمبارکه در کنفرانس بین‌المللی پارک‌های علم و فناوری 2011

کنفرانس بین‌المللی پارک‌های علم و فناوری سال 2011 به میزبانی شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان با حمایت سازمان یونسکو و شرکت پر رنگ فولاد مبارکه آخرین دستاوردهای خود در زمین

 

دکتر فرهاد انوری مدیر تحقیق و توسعه شرکت فولاد مبارکه اصفهان درخصوص حضور فولاد مبارکه در پانزدهمین کنفرانس انجمن بین‌المللی پارک‌های علمی آسیا (ASPA  ) و کنفرانس شاخه غرب آسیای انجمن بین‌المللی پارک‌های علمیIASP  )) که روزهای دوم و سوم آذرماه سال جاری توسط شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان و با حضور نزدیک به یکصد شرکت‌کننده خارجی از کشورهای کره‌جنوبی، ژاپن، چین، برزیل، آلمان، استونی، استرالیا، تایوان، هنگ‌کنگ،مالزی، تایلند، ویتنام و سایر کشورها در مهمانسرای عباسی اصفهان برگزار شد، اظهار داشت: شرکت فولاد مبارکه اصفهان از بنیانگذاران پارک های فناوری و شهرک‌های علمی تحقیقاتی در کشور بوده و یکی از حامیان اصلی این موضوع در داخل کشور به شمار می آید. به همین دلیل، فولادمبارکه در این کنفرانس بین المللی که در اصفهان توسط شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان برگزار شد، بنا به رسالت سازمانی خودکه بخشی از مسئولیتهای اجتماعی شرکت نیز محسوب می‌شود در بحث حمایت از علم، نوآوری و انجام پروژه های تحقیقاتی در سطح جامعه حضور پیدا کرد.

مدیر تحقیق و توسعه شرکت فولاد مبارکه افزود: یکی از طرفهای اصلی فعالیتهای تحقیقاتی فولادمبارکه شهرک های علمی تحقیقاتی و پارکهای علم و فناوری کشور و به خصوص شاخه اصفهان است و فولادمبارکه در این کنفر انس شرکت کرد تا از این طریق حمایت خودش را از فعالیتهای بین المللی نشان دهد. موضوع دیگردستاوردهای عظیم و مهمی است که این شرکت در زمینه های تحقیقاتی و کارهای علمی و فعالیتهای بهبود به آن دست پیدا کرده است که حضور در چنین محافلی فرصت مناسبی بوده تا فولاد مبارکه بتواند دستاوردهای خودش را به دیگران معرفی کند و آنان را با فعالیت های صورت گرفته در شرکت آشنا سازد.

محسن فخریان

09131067420

دکتر فرهاد انوری ادامه داد: شرکت فولادمبارکه در برخی از موارد، نیازهای پژوهشی دارد که جزء رسالتهای شرکت نیز محسوب میشود، به همین دلیل لازم است تا به دنبال توانمندترین محققان بگردد فلذا کنفرانس هایی از این دست، محل مناسبی است تا ما بتوانیم با اعلام نیازهای علمی پژوهشی و نیز جهت حل مشکلات پژوهشی خود، توانمندترین محققان داخلی یا بین المللی را فراخوانی کنیم.

  8072

07/09/1390

2/3

 

 

وی در پایان افزود: در این کنفرانس که مشارکت گسترده فعالان این عرصه را نیز در پی داشت، حاضرین توانستند با شرکت در برنامه‌های متنوع این کنفرانس، حداکثر بهره علمی و عملی را برای مخاطبان کنفرانس به ارمغان آورده و به رشد و توسعه دانش مدیریت پارک‌های علم و فناوری کمک نمایند.

این گزارش حاکی است دکتر محمود شیخ زین الدین، رییس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان و دبیر کنفرانس ASPA-IASP 2011 ESFAHAN   در گفتگو با خبرنگار اظهار داشت: شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان به عنوان میزبان پانزدهمین کنفرانس انجمن بین‌المللی پارک‌های علمی آسیا (ASPA  ) و کنفرانس شاخه غرب آسیای انجمن بین‌المللی پارک‌های علمی (IASP  ) از برگزاری این رخداد علمی در شهر زیبای اصفهان خرسند است. بدون تردید تعاملات و همکاری‌هایی که در این کنفرانس اتفاق می‌افتد، موجب رشد پارک‌های علم و فناوری و غلبه بر چالش‌های این عرصه خواهد شد. همچنین فراهم شدن زمینه حضور متخصصین و محققان مدیریت فناوری در شهر اصفهان، فرصت مغتنمی برای تولید ایده‌های نو، استراتژی‌های جدید و ابتکارات برای مدیریت پارک‌های علم و فناوری و توسعه منطقه می‌باشد.

رییس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان با اشاره به برگزاری کنفرانس سال گذشته در شهر پرت استرالیا، اهداف برگزاری کنفرانس امسال در اصفهان را معرفی آخرین دستاوردها و تجربیات عملی در زمینه پارک‌های علم و فناوری، فراهم‌سازی زمینه تبادل اطلاعات بین مدیران و کارشناسان پارک‌های علم و فناوری، بررسی جایگاه پارک‌های علم و فناوری در توسعه منطقه‌ای،‌ جلب نظر برنامه‌ریزان کلان به اهمیت توسعه فناوری از طریق ایجاد پارک‌های علم و فناوری، بررسی راهکارهای ارائه خدمات موثرتر به شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در پارک‌های علم و فناوری و انتخاب برترین شرکت دانش‌بنیان مستقر در پارک‌های علمی آسیا و سازماندهی جایزه ASPA Award 2011   عنوان نمود.

وی با بیان اینکه متخصصین برجسته پارک‌های علم و فناوری از کشورهای مختلف در این کنفرانس حضور داشتند افزود: دکتر لوئیس سنزـ دبیرکل انجمن بین‌المللی پارک‌های علمیIASP  ))، دکتر جانگ هیون لی ـ رئیس انجمن پارک‌های علمی آسیاASPA  ) ) ، دکتر دئوگ سئونگ اوه، رئیس انجمن جهانی شهرهای فناوری(WTA  ) میهمانان ویژه این کنفرانس بودند.

محسن فخریان

09131067420

سعید منوچهری، مسوول کمیته برگزاری کارگاه های آموزشی این کنفرانس نیز در همین رابطه گفت: هدف از برگزاری کارگاه های آموزشی کنفرانس بین المللی پارک های علم و فناوری ۲۰۱۱ در حوزه پارک ها و مراکز رشد،‌ ارتقای توان علمی و عملی مدیران و کارشناسان پارک ها و مراکز رشد علم و فناوری، بررسی اهمیت و نقش پارک های علم و فناوری در برنامه های توسعه ملی و منطقه ای،‌ بیان تجربیات موفق و ارائه آخرین دستاوردهای علمی توسط چهره های شاخص بین المللی در حوزه پارک ها و مراکز رشد است.

  8072

07/09/1390

3/3

 

 

وی اظهار داشت: سه کارگاه بین المللی با عناوین نقش پارک های علم و فناوری در توسعه اقتصادی ملی و منطقه‌ای، شاخص های کلیدی عملکرد (KPIs) در پارک های علم و فناوری و عوامل کلیدی موفقیت (KSFs) در مراکز رشد فناوری در روزهای دوشنبه سی ام آبان ماه و سه شنبه یکم آذرماه به عنوان برنامه های جانبی کنفرانس برگزار گردید.

مسوول کمیته برگزاری کارگاه های آموزشی این کنفرانس، ارایه دهندگان دستاوردهای علمی در این کارگاه ها را دکتر لوئیس سنز- دبیر کل انجمن بین المللی پارک های علمیIASP))، باب هادسون- رییس پارک فناوری Zernike  انگلستان، دکتر محمود شیخ زین الدین- رییس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان،‌ کریستف زاشادلی- متخصص مدیریت مراکز رشد از لهستان و رادو تیسو ـ مدیر مرکز رشد فناوری اطلاعات Timisoara  از رومانی معرفی کرد.

گفتنی است: دکتر لیدیا بریتو، رئیس بخش سیاستگذاری علوم و توسعه پایدار یونسکو به عنوان سخنران کلیدی در مراسم افتتاحیه این کنفرانس به ایراد سخن پرداخت.

 


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/3058.bos