شماره: 3016 تاریخ : 1390/09/05-12:00:00

سهامداران سایپا به اطلاعات تلفیقی توجه کنند

معاون مالی و اقتصادی گروه خودروسازی سایپا، سهام این گروه طی سنوات گذشته را پایدار و مطمین برشمرد و گفت: نوسانات بازار در چند سال گذشته بر سهام سایپا به لحاظ عملکردی تاثیر

 

به گزارش روز شنبه بانک و صنعت ،امیری افزود: طی سال گذشته به اهداف پیش‌بینی شده در مورد EPS  سهام سایپا دست یافتیم.
وی بازار سهام را نیازمند نوع نگاه بلند‌مدت توصیف کرد و اظهار داشت: سهامدارانی که انتظار سود دارند باید با یک نگاه و رویکرد بلند‌مدت به بازار سهام توجه داشته باشند. امیری با بیان اینکه سهامداران باید سبدی از سهام مختلف را برای خود تشکیل دهند، گفت: سهام سایپا به دلیل ثبات در چند سال گذشته، می‌تواند یکی از اجزای این سبد باشد.
معاون مالی و اقتصادی سایپا همچنین در مورد محدودیت‌های بین‌المللی اعمال شده علیه ایران و تاثیر آن بر روی عملکرد سایپا، اظهار کرد: گروه خودروسازی سایپا همچون سایر صنایع کشور تحت تاثیر این محدودیت‌ها قرار گرفته، اما مهم آن است که بتوان برای این موضوع تدابیری اتخاذ کرد تا کمترین تاثیر از این تحریم متوجه ما شود.
وی شناسایی و اعمال مدل‌های مختلف برای تامین مالی و نقل و انتقال وجوه را مهم‌ترین راهکار برای مقابله با تحریم عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه سایپا کمترین میزان وابستگی به خارج را دارد و سهم خرید خارجی این شرکت ناچیز است بنابراین، تاثیرپذیری سایپا به نسبت سایر صنایع کمتر است.
وی سپس
EPS سهام سایپا در سال جاری را به نسبت سنوات گذشته متفاوت دانست و گفت: ما برای پیش‌بینی EPS سهام سایپا در سال جاری تاثیرات هدفمندی یارانه‌ها و تحریم‌ها را مد نظر قرار دادیم.
به گفته وی، تا پایان سال جاری سایپا به میزان
EPS سهام پیش‌بینی شده دست خواهد یافت و تحریم و سایر مسایل هیچ‌گونه تاثیری روی آن نخواهد داشت.

وی EPS امسال سهام سایپا را 55 تومان اعلام کرد و گفت: در سال گذشته نوسان‌هایی در EPS پیش‌بینی شده سایپا صورت گرفت اما در نهایت این شرکت توانست به میزان پیش‌بینی شده دست یابد.
امیری سپس از سهامداران خواست برای بررسی هر شرکتی همچون سایپا به اطلاعات تلفیقی توجه کنند.
معاون مالی و اقتصادی سایپا همچنین در مورد زمان عرضه سایپا کاشان در فرابورس گفت: زمان عرضه سهام سایپا کاشان و فرابورس به جو و فضای عمومی حاکم بر بازار ارتباط دارد زیرا فضای عمومی بازار یکی از عوامل تعیین‌کننده زمان عرضه به شمار می‌رود.
وی افزود: پیش‌بینی ما این بود که مقدمات عرضه تا آذرماه امسال فراهم شود که هم اکنون تمام شرایط برای ورود محقق شده است، ولی زمان دقیق عرضه بستگی به جو عمومی بازار دارد.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/3016.bos