شماره: 3013 تاریخ : 1390/09/05-12:00:00

اخذ حق بیمه و مالیات از تسهیلات بانکی ممنوع شد

جا دارد که بانک مرکزی اجرای این دستور مهم را عطف به سبق کند و بانک هایی مانند صادرات که از مشتریان پول بی حساب برای بیمه دریافت کرده اند، این ارقام به مشتری های بازگردانده شود.

به دستور بانک مرکزی اخذ حق بیمه برای بیمه تسهیلات و همچنین هر گونه وجه مالیاتی از مشتریان و تسهیلات‌گیرندگان بانک‌ها ممنوع است.

به گزارش بانک و صنعت:،مدیریت کل مقررات، مجوزهای بانکی و مبارزه با پولشویی با صدور بخشنامه‌ای خطاب به مدیران عامل بانک‌ها مصوبات پنجاه و پنجمین جلسه مورخ 11 آبان سال جاری کمیسیون اعتباری را ابلاغ کرد.
براساس این مصوبات که به تأیید رئیس کل بانک مرکزی نیز رسیده سیاستی پیرامون جلوگیری از دریافت هزینه‌های نامتعارف از مشتریان بانک‌ها و کاهش هزینه ارائه خدمات بانکی ابلاغ شده است.
به دستور بانک مرکزی اخذ حق بیمه از گیرندگان تسهیلات جهت بیمه تسهیلات و نیز اخذ هر گونه وجهی تحت عنوان مالیات به جز آنچه در قوانین مالیاتی تکلیف شده از مشتریان بانک‌ها و موسسات اعتباری غیر بانکی ممنوع است.
در خاتمه نیز مدیر مربوطه از مدیران بانک‌ها خواسته مراتب مذکور را به کلیه واحدهای ذی‌ربط ابلاغ کرده و بر حسن اجرای آن نظارت کنند./


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/3013.bos