شماره: 490518 تاریخ : 1398/06/14-02:49:54

3 طرح‌ راه‌سازی و گردشگری با حضور وزیر تعاون دربافق بهره برداری شد

2 طرح راه‌سازی و یک پروژه‌گردشگری با اعتبار بالغ بر 405 میلیارد ریال روز پنجشنبه با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، استاندار یزد و جمعی از مسئولان و شهروندان بافقی به بهره برداری رسید.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، جاده 64 کیلومتری مسیر بافق به ساغند، پنج کیلومتر از جاده 31 کیلومتری بافق به رفسنجان که در حوزه استحفاظی این شهرستان قرار دارد  و هتل سنتی بوم گردی قلعه تاریخی آریز روستای باقر آباد به مناسبت هفته تعاون با حضور محمد شریعتمداری بهره برداری شد.

طول مسیر جاده بافق  - رفسنجان 115 کیلومتر است که 84 کیلومتر آن در محدده شهرستان بافق قبلا به بهره برداری رسیده و 26 کیلومتر دیگر درحوزه شهرستان رفسنجان قرار دارد، که امروز پنج کیلومتر آن افتتاح شد.

 جاده‌های بافق به ساغند و بافق به رفسنجان به ترتیب با 310 و 50 میلیاردریال از محل اعتبارات شرکت سنگ آهن مرکزی ایران، بودجه شهرستان و مشارکت راه و شهرسازی ساخته و تکمیل شده است که با بهره برداری از طرح‌ها فاصله بافق به بندرعباس و مشهد به ترتیب 160 و 100 کیلومتر کوتاه تر شده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین در این سفر از پیت استخراج سنگ آهن و طرح‌های جوار معدنی در دست اجرای شرکت سنگ آهن مرکزی ایران - بافق بازدید کرد و از نزدیک در جریان مسائل و مشکلات این شرکت قرار گرفت.

شریعتمداری در جریان افتتاح طرح‌های شهرستان بافق در جمع خبرنگاران گفت: بهره برداری از مسیرهای ارتباطی بافق  - رفسنجان و ساغند، ایجاد یک سه‌راه‌ مواصلاتی و خروج کامل شهرستان بافق از بن بست است.

وی افزود: این 2 جاده کوتاهتر شدن مسیر، بهبود شرایط حمل و نقل کالا و مسافر را باعث شده و بستر را برای توسعه پایدار شهرستان بافق فراهم می‌سازد.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی همچنین بر تکمیل طرح‌های جوار معدنی به ویژه گندله سازی برای تامین خوراک کارخانه فولاد بافق تاکید و تصریح کرد: با راه اندازی زنجیره فولاد در این شهرستان از خام فروش مواد معدنی سنگ آهن جلوگیری و ارزش افزوده بیشتری برای این صنعت ایجاد می کند.

فرماندار بافق گفت: برای مرمت و بهسازی هتل سنتی بوم گردی مورد بهره برداری 45 میلیارد ریال از محل تسهیلات پایدار روستایی و بخش خصوصی هزینه‌شده است.

محمد زاده‌رحمانی افزود: طرح‌مرمت بنای تاریخی هتل‌سنتی بوم گردی قلعه آریز درمدت سه سال اجرا شده و برای 10 نفر به طورمستقیم شغل ایجاد کرده است.

وی، همجواری با نخلستان‌های روستای باقرآباد و کویرهای‌ بکر مرکزی ایران، بزرگترین اقامتگاه بوم‌گردی - تاریخی و روستایی در ایران، برخورداری از طراح، برنامه ریز و مدیریت علمی و تخصصی در حوزه بوم گردی، مرمت و احیاء براساس معماری و مصالحه بومی‌ و سبک زندگی ساکنان گذشته را از مهمترین مزیت‌های این هتل سنتی بوم گردی برشمرد.

جمعی از مسئولان کشور، نماینده حوزه انتخابیه مهریز، استاندار یزد و تعدادی از مدیران استان، فرماندار بافق و تنی چند از مسئولان محلی در آئین افتتاح طرح‌های بافق، وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی را همراهی کردند.

مرکز شهرستان 50 هزار نفری بافق در فاصله 110 کیلومتری جنوب شرق یزد قرار دارد.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/3-طرح‌-راه‌سازی-و-گردشگری-با-حضور-وزیر-تعاون-دربافق-بهره-برداری-شد.bos