شماره: 2992 تاریخ : 1390/09/02-12:00:00

مدیر عامل ذوب آهن اصفهان

ذوب آهن اصفهان عزم خود برای طرح توازن جزم کردند

براساس این طرح ، تولید سالانه ذوب آهن را از 2 میلیون و 200 هزار تن به 3 میلیون و 200 هزار تن افزایش دهند .

اصفهان - خبرگزاری بانک و صنعت: مدیر عامل ذوب آهن اصفهان در کنگره تجلیل از شهدای ذوب اهن و فولاد مبارکه گفت :پولادمردان پرتلاش ذوب آهن اصفهان عزم خود را جزم کرده اند که با وجود محدودیت ها و تحریم های

 

دکتر براتی مدیرعامل ذوب آهن اصفهان در بخشی از این کنگره ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن هفته بسیج گفت : من یک بسیجی هستم و در این هفته احساس تولد دوباره می کنم چراکه این روزها یادآور  تاسیس بسیج در روزهای آغازین انقلاب و دوران دفاع مقدس می باشد .

وی افزود: این شجره طیبه به عنوان یادگار امام خمینی (ره) امروز موجب برکات بسیاری برای کشور شده و به دست پرتوان رهبر تقویت گردیده است تا فرهنگ آن توسط ملت ایران به جهان اسلام انتقال یابد .

مدیرعامل ذوب آهن اصفهان با استناد به آیات قرآن کریم گفت : شهیدان زنده هستند و تنها از حیات مادی به حیات معنوی رفته و نزد پروردگار خود می باشند و در این میان وظیفه ما که روزی در کنار آنها بودیم و از قافله آنها جا ماندیم این است که با تمام وجود ارزشها و آرمانهای آنها را حفظ کنیم .وی تصریح کرد : خوشبختانه جهان اسلام با الگو گرفتن از این فرهنگ ایثار و شهادت هم اکنون شاهد حرکت های بسیجی گونه است و ملت ایران در شرایط فعلی مسئولیت سنگینی در جهان اسلام دارند .

دکتر براتی به ضرورت توجه به وصایای شهدا اشاره کرد و گفت : اگر به وصایای شهدا و نظرات آنها مراجعه کنیم به این نتیجه می رسیم که امروز می بایست یکپارچه از مقام معظم رهبری پیروی نموده و مجری منویات ایشان باشیم . مدیرعامل ذوب آهن افزود : رهبر فرزانه انقلاب امسال را سال جهاد اقتصادی نامید بنابراین وظیفه ما در بخش صنعت و به ویژه در ذوب آهن این است که تولید را در این شرکت افزایش داده و با افزایش تولید و قطع وابستگی به خارج در جهت ایجاد اشتغال و شکوفایی اقتصادی جهاد نمائیم . وی توجه به مسئله اشتغال را در شرایط کنونی بسیار ضروری توصیف کرد و افزود پولادمردان پرتلاش ذوب آهن اصفهان عزم خود را جزم کرده اند که با وجود محدودیت ها و تحریم های مختلف ، طرح توازن را در سال جاری به پایان رسانند و تولید سالانه ذوب آهن را از 2 میلیون و 200 هزار تن به 3 میلیون و 200 هزار تن افزایش دهند .

دکتر براتی افزود : طرح توسعه بعدی ذوب آهن با عنوان طرح شهید کاظمی ، تولید سالانه این کارخانه را به 5 میلیون و 200 هزار تن می رساند که اقدامات اولیه این طرح صورت گرفته و در حال برگزاری مناقصه می باشد . این طرح 7 تا 8 هزار فرصت شغلی مستقیم ایجاد می کنند .

وی به شرایط تولید فولاد مبارکه نیز اشاره کرد و گفت : این شرکت هم اکنون سالانه بیش از 5 میلیون تن تولید دارد که با اجرای طرح های توسعه به یازده میلیون تن افزایش می یابد . این اقدامات موجب می گردد مجموعه صنعت فولاد اصفهان در جهت افزایش تولید ، ایجاد اشتغال و تامین نیازهای کشور گام بردارد و در آینده نزدیک خود کفایی در بخش فولاد را تحقق بخشد .

مدیرعامل ذوب آهن به نقش ذوب آهن اصفهان در دفاع مقدس نیز اشاره کرد و گفت : این مجتمع عظیم صنعتی نه تنها یکی از مراکز تامین نیروی انسانی دفاع مقدس بود بلکه به لحاظ فنی و تامین نیروهای متخصص جهت ساخت قطعات و تجهیزات مورد نیاز نقش موثری در آن دوران  ایفا کرد . دکتر براتی، بسیج ذوب آهن را بسیار پرقدرت ، با نشاط ، با تجربه و دارای آمادگی کافی دانست و در پایان سخنان خود از آیت ا... طباطبایی و دکتر ذاکر اصفهانی به دلیل حمایت از صنایع استان تشکر و قدردانی نمود .

 


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/2992.bos