شماره: 2980 تاریخ : 1390/09/01-12:00:00

شاخص بورس 91 واحد دیگر را از دست داد

با افت بهای هر سهم اکثر شرکت های بزرگ بورس، دماسنج بازار سهام امروز 91 واحد دیگر را از دست داد و در عدد 25 هزار و 207 واحد به ثبت رسید.

 به گزارش روز سه شنبه بانک و صنعت ،روند نزولی متغیرهای اصلی بورس اوراق بهادار و افت قیمت سهام اکثر شرکت های بزرگ آن امروز هم تکرار شد تا شاخص بورس در فاصله 207 واحدی نزول به کانال 24 هزار واحدی قرار گیرد.

براساس این گزارش، وضعیت نامعلوم اقتصاد جهانی در کنار مسایل اقتصاد داخلی مانند نوسان نرخ ارز به همراه عدم حمایت عملی دولت از بازار سرمایه و نبود افقی روشن حتی در کوتاه و میان مدت و دیگر عوامل پیدا و پنهان ، همگی دست به دست هم داده اند تا سهامداران حرفه ای و تازه وارد به نگران ترین افراد جامعه در هفته های اخیر تبدیل شوند.

در این میان هرچند برخی از فعالان و کارشناسان خوش بین به آینده بورس از بهبود اوضاع سخن گفته و می گویند اما همچنان خبری از بهتر شدن شرایط و رسیدن شرکت ها به جایگاه واقعی خود نیست و حتی سفارش های مسیولان سازمان بورس به نهادهای مالی برای حمایت و جمع آوری از سهام شرکت های بزرگ راه به جایی نبرده است.

این وضعیت امروز هم با کاهش قیمت واثر منفی 15 تا 4 واحدی شرکت های مطرحی چون مخابرات، بانک صادرات، سایپا و سرمایه گذاری سایپا، سرمایه گذاری غدیر، ایران ترانسفو، مپنا، ملی مس و فولاد مبارکه تکرار شد تا شاخص کل بورس با از دست دادن 91 واحد دیگر ، امروز در عدد 25 هزار و 207 واحد به ثبت برسد.

آمار معاملات هم نشان می دهد در نتیجه جمع آوری بیش از 22 میلیون سهم صدرا ، 9.4 میلیون سهم بانک صادرات ، 9.3 میلیون سهم سرمایه گذاری سایپا و بیش از 7 میلیون سهم مخابرات و دیگر شرکت ها ، بیش از 133 میلیون سهم به ارزش 32.5 میلیارد تومان جابجا شده است.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/2980.bos