شماره: 2968 تاریخ : 1390/08/30-12:00:00

برند اپراتور سوم رونمایی شد

در حالی که "فرنگ" مدیرعامل اپراتور سوم از پاسخ‌گویی به سوالات خبرنگاران طفره می‌رفت، کرم‌پور خطاب به وی گفت: یا نیایید در بین خبرنگاران و اهالی قلم یا اگر می‌آیید باید تم

  صبح امروز مراسم رونمایی از برند اپراتور سوم با حضور عبدالرضا شیخ الاسلامی وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی و محمد کرم‌پور معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در سالن تلاش وزارت کار، برگزار شد.
این مراسم که به گفته کرم‌پور، رونمایی از برند و افتتاح شبکه اپراتور سوم در شهر کرج بود، با سخنرانی کرم‌پور و وزیر کار برگزار شد.
این مراسم فرصتی شد تا کرم‌پور بدون دغدغه و با خیال راحت از تجربه دنیا و فراگیری خدمات نسل سوم در دیگر کشورها سخن بگوید و بگوید که برخی از کشورها حتی نسل چهارم تلفن همراه را دارند.
معاون وزیر ارتباطات در این مراسم، اپراتور سوم را خصوصی‌ترین اپراتور ارتباطی کشور عنوان کرد که مسلما این لقب به دلیل سهامداری سازمان تامین اجتماعی در این پروژه است.
پس از آن عبدالرضا شیخ‌الاسلامی وزیر تعاون، کار رفاه اجتماعی پشت تریبون قرار گرفت و بی اطلاع از حساب‌‌و کتاب‌های مسئولان اپراتور سوم، برای راه اندازی این اپراتور در دهه فجر، اظهار امیدواری کرد.
شیخ‌الاسلامی خبر نداشت که پس از پایان مراسم، مدیر این اپراتور، با تاکید بر فعالیت کنونی شبکه در کرج، برای پیش‌ثبت نام در نیمه دوم آذرماه اعلام آمادگی می‌کند.
همچنین شیخ‌الاسلامی در بین سخنان خود، نخستین تشبیه یا به نوعی اظهار نظر را در خصوص لوگوی رونمایی شده اپراتور سوم نیز داشت.
وی گفت: در صورت عدم رعایت مسائل فرهنگی، همین حلقه‌های در هم پیچیده لوگوی اپراتور سوم، می‌توانند مانند دام بلا باشد.
پس از پایان مراسم، خبرنگاران به رسم معمول برای اطلاع از جزئیات بیشتر به سراغ مسئولان و مدیران رفتند و جمع خبرنگاران بار دیگر به دور محمد کرم‌پور حلقه شد.
در همان آغاز، سوال‌ها از کرم‌پور در خصوص چگونگی و چیستی اپراتور سوم بالا گرفت و کرم‌پور برای ارائه توضیحات بیشتر مدیرعامل اپراتور سوم را از میان جمعیت به جمع خبرنگاران فراخواند.
با توجه به این که، این نخستین حضور رسانه‌ای دست اندرکارن اپراتور سوم پس از دو سال فعالیت روی کاغذ بود؛ تازه آن جا بود که متوجه شدیم آقای قد بلندی که در بین ما ایستاده و به دقت به صحبت‌های کرم‌پور گوش می‌کند، حمید فرنگ مدیرعامل اپراتور سوم است.
کرم‌پور خطاب به فرنگ گفت: "آقای فرنگ بیایید این جا، اجازه بدهید مساله را حل کنیم، آقای فرنگ آگهی ثبت‌نام و فرم اشتراک‌تان را توضیح دهید."
هرچند فرنگ علاقه‌ای به حضور بین خبرنگاران نداشت؛ اما به اصرار کرم‌پور وارد حلقه اصحاب رسانه شد و این امر را باید به پای ورود تازه آنها به رسانه گذاشت.
سپس فرنگ پس از آنکه در قاب تصویر خبرنگاران تصویری قرار گرفت، گفت: همان طور که آقای وزیر و آقای کرم‌پور فرمودند، طبق همان عمل خواهد شد.
این مدیر عامل تأمین‌تله‌کام که پیش از این مدیرعامل شرکت خدمات ماشینی تامین بوده و خرداد ماه 90 به مسند جدیدش در تامین تکیه زده، در پاسخ به این سوال که فروش به معنای متعارف سیم‌کارت‌های اپراتور سوم چه زمانی آغاز می‌شود، گفت: در نیمه دوم آذرماه پیش ثبت‌نام انجام خواهد شد و به مرور سیم‌کارت به مردم اعطا خواهد شد.
و در جمله بعدی، گفته خود را این گونه تصحیح کرد که: نیمه دوم آذرماه در کرج پیش‌ ثبت‌نام خواهیم کرد و به مرور سیم‌کارت خواهیم داد.
در این گفت‌وگو، کرم‌پور در پاسخ به این ابهام که از کجا معلوم که الان خدمات نسل 3 روی سیم‌‌کارت‌های آزمایشی اپراتور ارائه می شود، در مقام اثبات این گفته به خبرنگاران برآمد و به مدیرعامل اپراتور سوم دستور داد که فردا امکانی را مهیا کنند که چند نفر با سیم‌کارت‌های اپراتور سوم با هم گفت‌وگو کنند تا خبرنگاران ببینند که شبکه راه‌اندازی شده و در حال کار است و مشکلاتی هم ندارد.
معاون وزیر ارتباطات تاکید کرد که فردا هر طور شده باید برنامه داشته باشیم که آقای فرنگ باشند و شبکه را برای خبرنگاران آزمایش کنند.
پس از آن فرنگ با پاسخ به چند سوال و در حالی که هنوز سوالات زیادی از سوی خبرنگاران مطرح می‌شد، از رسانه‌ها خواهش کرد که به دور از شایعات، هیجان و غوغا سالاری صبر کنند و جمع را ترک کرد.
پس از آن حلقه خبرنگاران بار دیگر به سراغ کرم‌پور رفت.
کرم‌پور در حال توضیح چند سوال خبرنگاران بود که فرنگ که گویا دل کندن از جمع را نداشت، بار دیگر بازگشت و به چند سوال دیگر نیز به صورت بسیار کوتاه پاسخ داد؛ این بار نیز گفت: "خواهش می‌کنم به رایتل اعتماد کنید؛ رایتل برندی است که برند اول در خدمات ارتباطی خواهد بود." و بار دیگر جمع را ترک کرد.
در این هنگام بود که کرم‌پور رگولاتور، فرنگ مدیرعامل را خطاب قرار داد و گفت: یا نیایید در بین خبرنگاران و اهالی قلم یا اگر می‌آیید باید تمام سوالات آنها را پاسخ دهید.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/2968.bos