شماره: 2958 تاریخ : 1390/08/30-12:00:00

آخرین وضعیت ساخت آزادراه تهران شمال

تهران -خبرگزاری بانک وصنعت : وزیر راه و شهرسازی با اعلام آخرین وضعیت آزاد راه تهران شمال، گفت: بنیاد مستضعفان در حال کار بر روی قطعه های یک و چهار این آزادراه است.

 

 

علی نیکزاد در باره آخرین وضعیت ساخت آزادراه تهران شمال اظهارداشت: در حال حاضر قطعه 1 و 4 این آزادراه در حال ساخت است و بنیاد مستضعفان مسئولیت این بخش را برعهده دارد. وی در رابطه با بخش های دیگر این آزادراه گفت: برای ساخت قطعه های 2 و 3 هم به دنبال رایزنی با بخش خصوصی هستیم تا در صورت توافق کلنگ زنی آن آغاز شود.

وزیر راه و شهرسازی درباره حضور قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء در این پروژه بیان کرد: هیچ قراردادی با این قرارگاه و یا قرارگاه سازندگی خاتم الاوصیاء برای ساخت آزادراه تهران شمال وجود ندارد.

قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی اعلام کرده است: آزاد راه تهران شمال نسبت به طراحی قبلی افزایش ظرفیت خواهد یافت و پیش‌بینی سرعت خودروهای جدید در اصلاح طراحی این آزادراه صورت گرفته است. پیل پایه افزوده است: از آنجایی که منطقه صعب‌العبور این پروژه هنوز دست نخورده باقی مانده است، بنابراین می‌توان تغییراتی را در طراحی پروژه اعمال کرد تا مطابق با نیاز مسافران و سرعت خودروها به اجرا برسد.

گفتنی است آزادراه تهران شمال از غرب تهران یعنی تقاطع بزرگراه همت شروع و با عبور از ناحیه کن، سولقان، دوآب (شهرستانک)، گچسر و مرزن آباد به کمربندی چالوس تنکابن متصل می‌شود. طول این آزاد راه در مجموع 121 کیلومتر و دارای دو خط عبور در هر باند و پیش‌بینی سه خط در فرازهای تند است.

     

URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/2958.bos