شماره: 2944 تاریخ : 1390/08/29-12:00:00

مدیر عامل ذوب آهن اصفهان:

ذوب آهن اصفهان دوران تحول را می گذراند

مدیرعامل ذوب آهن اصفهان ، این مجتمع عظیم صنعتی را در حال سپری کردن دوران تحول دانست و گفت : پروژه های مختلف توسعه و بازسازی این شرکت به 4 دسته تقسیم می شوند که شامل پروژه های توازن ، بهسازی و بازسازی

مدیر عامل ذوب آهن اصفهان اعلام کرد: این واحد تولیدی عظیم دوران تحول خود را سپری می کند و اقدام های خوبی در ذوب آهن در حال انجام است.

به گزارش خبرگزاری بانک و صنعت،‌وی افزود : هم اکنون تمام خط تولید ذوب آهن در حال بازسازی و نوسازی است به طوریکه 115 پروژه با 200 میلیاردتومان سرمایه گذاری در بخش های مختلف کارخانه در حال انجام است . برخی از این پروژه های در حال اتمام و برخی مراحل اولیه و میانی خود را می گذرانند .

 براتی تصریح کرد : ذوب آهن اصفهان در شرایط کنونی تولید وبازسازی را در کنار هم تجربه می کند که همین امر محدودیت هایی را برای کارخانه به وجود آورده است . با این حال تولید امسال ذوب آهن طبق برنامه ریزی صورت گرفته 5 تا 10 درصد بیشتر از سال گذشته خواهد بود .

مدیرعامل شرکت افزود : پس از انجام پروژه های توسعه و نوسازی و گذر از دوران تحول ، ذوب آهن به کارخانه ای مدرن با تجهیزات و تکنولوژی نوین تبدیل می گردد .

پروژه های طرح توازن امسال به پایان می رسند

 براتی تصریح کرد : پروژه های طرح توازن با هزینه بالغ بر 900 میلیاردتومان حدود 10 سال قبل آغاز شده که به دلایل مختلف طولانی شده است . برنامه اصلی امسال ما ، تکمیل پروژه های طرح توازن است که خوشبختانه اکثر آنها به بهره برداری رسیده و درحال رفع نواقص آن می باشیم تا باحضور مقامات کشوری رسماً افتتاح گردند .

وی در تشریح این پروژه ها گفت : کوره بلند 3 در سال 88 راه اندازی شد ، آگلوماشین 4 نیز با 130 میلیاردتومان هزینه وایجاد 120 فرصت شغلی و با تولید 2 میلیون 400 هزارتن آگلومره که به انداز ه 3 آگلوماشین قبلی  ذوب آهن است به بهره برداری رسید و سه آگلوماشین قدیمی نیز در حال تعمیر هستند .

دونیروگاه 55 مگاواتی ذوب آهن نیز با 90 میلیاردتومان هزینه و ایجاد 100 فرصت شغلی در آینده بسیار نزدیک با حضور مقامات کشور افتتاح خواهد شد .

براتی افزود : واحد کک سازی طرح تو ازن که برای ذوب آهن بسیار سودآورمی باشد با ظرفیت 900 هزارتن تولید کک در سال و با 260 میلیاردتومان سرمایه گذاری و ایجاد 500 فرصت شغلی در اسفندماه امسال به بهره برداری می رسد . واحد های جانبی طرح توازن نیز مانند توسعه بخش فولادسازی با 150 میلیارد تومان هزینه و ایجاد 150 نفر اشتغال بعضاً به بهره برداری رسیده و در دو ماه آینده به طور کامل به پهرده برداری می رسد .

مدیرعامل ذوب آهن در خصوص پروژه های زیست محیطی نیز گفت : هم اکنون حدود 20 پروژه د راین زمینه درحال انجام است که اصلاح و ایجاد مکنده ها ، نصب آسپراسیون کوره شماره یک و چند پروژه دیگر را شامل می شود . دکتر براتی در مورد پروژه های که برای افزایش ظرفیت تولید انجام می شوند گفت : پروژه تولید آهک با 30 میلیارد تومان هزینه جهت تولید سالانه 200 هزارتن آهک ، پروژه گوگردزدایی با 20 میلیارد تومان هزینه و پروژه ایجاد یک واحد ریخته گری جدید که 800 هزار تا یک میلیون تن ظرفیت تولید دارد و ذوب آهن را به تولید 3 میلیون 600 هزارتن می رساند در حال اجرا می باشد .

سهام ذوب آهن به زودی در فرابورس عرضه می شود

مدیر عامل ذوب آهن در خصوص پیوستن این شرکت به فرابورس گفت : در سال 89 به دلیل اینکه ذوب آهن تنها شرکت دولتی تولید کننده مقاطع ساختمانی بود ، فشار زیادی را برای تنظیم قیمت بازار تحمل کرد به طوریکه محصولات ما با قیمت میانگین کمتر از 700 تومان به بازار عرضه شد . در واقع با پرداخت این  هزینه سنگینی مانع ایجاد تنش در بازار این محصول مهم شدیم . وی افزود : موانع مذکور و بدهی های گذشته باعث شد ورود به بورس برای ذوب آهن بسیار زمان بر باشد . بنابراین برای عرضه سهام شرکت ، فرابورس را انتخاب کردیم که مقدمات این امر انجام شده و  به زودی برنامه عرضه سهام این شرکت مشخص می شود . ضمن این که پس از خصوصی شدن نیز می توانیم به بورس بپیوندیم .

مشکلات مالی باشگاه ذوب آهن اصفهان به دلیل موانع قانونی است

دکتر براتی در خصوص مشکلات مالی باشگاه ذوب آهن اصفهان گفت : در سال 89 طبق قانون یک درصد ازاعتبارات شرکت که حدود 19 میلیارد تومان بود باید صرف ورزش قهرمانی می شد که این امرصورت گرفت . اما در سال 90 مطابق برنامه پنجم توسعه شرکت های دولتی نمی توانند به ورزش حرفه ای کمک کنند . خوشبختانه با تفسیری که وزارت ورزش ارائه داده و باشگاهها را حرفه ای ندانسته و آنها را در زمره ورزش قهرمانی قرار داده است ، این محدودیت رفع شده اما در بودجه امسال تنها 4 میلیارد به ورزش اختصاص داده شده که نسبت به سال گذشته رقم بسیار کمی است .

وی افزود : ما موظفیم در محدوده این بودجه به باشگاه پول بدهیم اما به دنبال راهکارهایی برای کمک بیشتر به باشگاه هستیم . شرکت ذوب آهن توانایی کمک به باشگاه را  دارد اما قانون این اجازه را نمی دهد و ما نیز هیچ گاه خلاف قانون عمل نمی کنیم .

براتی تصریح کرد :  از ابتدای سال جاری برای حل این مشکل ، مذاکرات بسیاری با مقامات ورزشی کشور از جمله وزیرورزش و مسئولین فدارسیون انجام شد و در استان نیز ، استاندار محترم اصفهان در این زمینه بسیار همت نمود و پی گیری های فراوانی انجام داد که برخی از این تلاشها در حال به نتیجه رسیدن است که شایسته تقدیر و تشکر بسیار می باشد . 

مدیرعامل ذوب آهن افزود : شخصاً برای کمک به باشگاه پول قرض کرده ام که مسئولیت آن نیز به عهده شخص من می باشد . این کار را برای حفظ برند باشگاه انجام دادیم اما متاسفانه برخی این شایعه را دامن زدند که مسئولین ذوب آهن به ورزش علاقه ای ندارند .  دکتر براتی با اشاره به پرداخت 20 در صد از مطالبات تیم فوتبال ذوب آهن گفت :  در مورد سایر تیم های ورزشی نیز طی مذاکراتی که با مسئولین ورزش استان داشتیم مقرر شد جهت هر تیمی که توان تامین آن را نداشتیم یک اسپانسر در نظر گرفته شود و ما نیز به این امید با بازیکنان قرارداد بستیم اما متاسفانه کاری صورت نگرفت و حتی در حد 50 در صد نیز کمکی نشد .

مشکلات صندوق بازنشستگی فولاد به زودی حل می شود

مدیرعامل ذوب آهن ازبازنشستگان فولاد به عنوان زحمت کش ترین افراد یاد کرد و گفت : هزینه حقوق ماهانه این قشر تلاشگر کشور ، 55 میلیاردتومان است که 23 میلیاردتومان از آن سهم ذوب آهن بود . اما بر اساس مصوبه ای در وزارت صنعت، معدن و تجارت ، مقرر شد این هزینه بر اساس میزان استفاده از سنگ آهن بین واحد های فولادی توزیع گردد که سهم ذوب آهن به 10 میلیارد تومان کاهش پیدا کرد .  دکتر براتی افزود : ذوب آهن اصفهان با توجه به اهمیتی که برای بازنشستگان قائل است این پول را ابتدای ماه پرداخت می کند اما به دلیل تاخیر دیگر واحد های فولادی ، متاسفانه حقوق بازنشستگان فولاد قسطی پرداخت می گردد .

وی تصریح کرد : وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس هیات عامل ایمیدرو با جدیت به دنبال حل این مشکل هستند که این تلاشها به مراحل نهایی رسیده است . 


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/2944.bos