شماره: 2942 تاریخ : 1390/08/29-12:00:00

ساخت آزاد‌راه دریایی محور نور رامسر

تهران -خبر گزاری بانک وصنعت : مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل از آغاز عملیات اجرایی آزاد‌راه نور رامسر (دریا) در پاییز امسال خبر داد و گفت: این مسیر توسط کنسرسیومی داخلی و با همکاری بخش

 به گزارش خبرگزاری بانک و صنعت ،‌احمد صادقی در خصوص ساخت آزادراه دریا از نور تا رامسر، اظهار داشت: وزارت راه و شهرسازی اولویت اصلی و خاصی برای ساخت آزادراه دریا قائل است. وی ادامه داد: شرکت ساخت و توسعه زیربناهای و حمل و نقل باید در طول ساحل آزادراهی زیبا و با ظرفیت ترافیکی بالا بسازد تا سالانه هزاران نفر ایرانی در ایام مختلف سال و به خصوص تعطیلات از نعمت خدادادی سواحل زیبای دریای خزر و جنگل‌های شمال بهره‌مند شوند. وی ادامه داد:‌ از سوی دیگر مردم ساکن در استان‌های شمالی علاقمند هستند در کنار استقبال مطلوب از میهمانان، از شبکه حمل و نقلی مطلوبی برخوردار باشند که همین امر موجب تأکید وزارت راه و شهرسازی برای اجرای این پروژه شده است.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با بیان اینکه هم‌اکنون مطالعات نهایی ساخت این آزادراه در حال انجام است، خاطرنشان کرد: برای تکمیل این مسیر آزاد‌راهی با کنسرسیوم داخلی صحبت کرده‌ایم. وی تصریح کرد: در آینده نزدیک فاز یک عملیات اجرایی این آزادراه آغاز خواهد شد و به تدریج فازهای دیگر آن نیز احداث می‌شود. وی با اشاره به اینکه برای ساخت این آزادراه اعتبارات بسیار زیادی لازم است، یادآور شد: امید است بتوان با همکاری بخش خصوصی و از طریق سایر منابع نظیر فروش اوراق مشارکت، احداث این آزادراه را سرعت بخشید.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه دو طبقه بودن این آزادراه در طراحی مشخص خواهد شد، خاطرنشان کرد: گزینه‌های مختلفی برای احداث این آزادراه مدنظر است اما قطعاً روشی که کمتر به محیط زیست آسیب بزند، کمتر چشم‌اندازهای زیبای شمال را تحت تأثیر قرار دهد و از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه باشد، اولویت شرکت ساخت برای احداث این مسیر است. وی خاطرنشان کرد: قطعاً تا تکمیل مطالعات نمی‌توان درباره شکل ساخت این آزادراه اظهار نظر کرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه فاز اول اجرای این پروژه در فصل جاری آغاز خواهد شد، تصریح کرد: این مسیر آزادراهی در محدوده نور تا رامسر خواهد بود.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/2942.bos