شماره: 2922 تاریخ : 1390/08/27-12:00:00

شهردار اصفهان :

زیرساختها برای برگزاری اجلاس سران کشورهای غیر متعهد در اصفهان فراهم شود

شهردار اصفهان اعلام کرد: باید زیرساختها برای برگزاری اجلاس سران کشورهای غیر متعهد در اصفهان فراهم شود.

 

دکتر سید مرتضیسقاییان نژاد  در خصوص نحوه انتخاب اصفهان به عنوان شهر میزبان اجلاس سران کشورهای غیر متعهد در آبانماه سال91 گفت:” بنا به تاکید و صلاح دید مقام معظم رهبری به منظور اقتدار نظام جمهوری اسلامی سالن اجلاس سران باید در اصفهان احداث شود همچنین لازم است با توجه به ظرفیت های موجود شهرها و تمرکز زادیی در پایتخت چنین سالن هایی در تمام کلان شهرهای کشور احداث شود “توافقات انجام شده بین وزارت مسکن و شهرسازی با شهرداری اصفهان لایحه دو فوریتی احداث این پروژه در تاریخ ۲۲/۴/۸۹ به تصویب شورای اسلامی شهر اصفهان رسید.

وی در این خصوص تصریح کرد: توافقنامه کارگروه منتخب وزیران در اجرای اصل ۲۷ قانون مرکز اجلاس بین‌المللی آن در تاریخ ۲۷/۴/۸۹ امضا و ۶ مردادماه شهرداری اصفهان به عنوان دستگاه مجری اجرای پروژه از طرف وزارت مسکن و شهر سازی انتخاب شد.

شهردار اصفهان با اشاره به کشمش های اخیر اذعان داشت: بنا به تاکید و صلاح دید مقام معظم رهبری به منظور اقتدار نظام جمهوری اسلامی سالن اجلاس سران باید در اصفهان احداث شود همچنین لازم است با توجه به ظرفیت های موجود شهرها و تمرکز زادیی در پایتخت چنین سالن هایی در تمام کلان شهرهای کشور احداث شود.

وی افزود: اصولا در کشورهای دیگر از جمله در شهرهای عربستان همچون ریاض، طائف و جده مجهز به سالن های اجلاس هستند از این رو سالن های اجلاس می تواند در شهرهای دیگر همچون تهران، شیراز نیز احداث شود.

وی به نقاط مثبت برگزاری اجلاس سران کشور های غیر متعهد در اصفهان اشاره وتصریح کرد: برگزاری این اجلاس در اصفهان علاوه بر تثبیت پایتخت فرهنگی جهان اسلام جهشی بزرگ را در بسیاری از زمینه ها از جمله گردشگری، اشتغال و جذب سرمایه در این کلان شهر در پی خواهد داشت.

دکتر سقائیان نژاد خاطر نشان کرد: با برگزاری کنفرانس ‌های بین‌المللی در اصفهان، فرودگاه این شهر بین‌المللی خواهد شد و قطار سریع السیر اصفهان - تهران نیز بایستی ” با برگزاری کنفرانس ‌های بین‌المللی در اصفهان، فرودگاه این شهر بین‌المللی خواهد شد و قطار سریع السیر اصفهان - تهران نیز بایستی فعال شود “فعال شود در ضمن اعتبار و منزلت شهر افزایش می‌یابد و اقتصاد آن دگرگون شده که این مهم زمینه گسترش صنعت توریسم و رونق اقتصادی و اجتماعی نیز فراهم می کند.

اصفهان شعبه ای از سازمان ملل در قلب آسیا می شود

وی ادامه داد: با توجه به این که سازمان ملل ویونسکو به دنبال یک نماینده در آسیا به خصوص کشور جمهوری اسلامی ایران است، با احداث این مجموعه سالن ها، اصفهان شعبه ای از سازمان ملل در قلب آسیا برای سرویس دهی به ۲۰۰ کشور دنیا خواهد شد و این امر منجر به جذب توریست و گردشگر می‌شود و به دنبال آن رویدادهای فرهنگی متعددی در اصفهان رخ خواهد داد.

شهردار اصفهان اظهارداشت: چه اجلاس در این شهر برگزار شود و چه نشود مجموعه سالن های همایش های بین المللی در اصفهان با قوت و قدرت احداث می شود چرا که این کلان شهر داری ظرفیت های متعددی است که با احداث چنین مجموعه ای مباحث اقتصاد شهری و توریست متحول خواهد شد .

وی تصریح کرد: با برگزاری اجلاس سران کشورهای غیر ” با احداث این مجموعه سالن ها، اصفهان شعبه ای از سازمان ملل در قلب آسیا برای سرویس دهی به ۲۰۰ کشور دنیا خواهد شد و این امر منجر به جذب توریست و گردشگر می‌شود “متعهد به طور همزمان می بایست به ۱۰ هزار نفر از طریق VIPسرویس دهی کرد بنابراین تقویت و ارتقا ناوگان حمل ونقل عمومی ضروری است.

وی تاکید کرد: با توجه به حساسیت این پروژه و زمان اندک هر هفته جلسات مختلفی برگزار می شود تا این طرح بر اساس برنامه حرکت کند.

تربیت نیروی های انسانی برای برگزاری اجلاس سران

شهردار اصفهان با اشاره به این که زیرساختهای شهری باید برای برگزاری این اجلاس فراهم شود، اضافه کرد: علاوه بر آماده سازی زیرساختهای شهری لازم است نیروهای انسانی برای میزبانی از سران ۱۶۰ کشور تربیت شود.

وی در ادامه در خصوص بودجه این پروژه اظهار داشت: بر اساس تفاهم نامه شهرداری با دولت ، ۱۰۰ میلیارد تومان بایستی از سوی دولت پرداخت شود اما متاسفانه در سال گذشته یادشان رفت در بودجه ۹۰ اعتباری برای این مهم در نظر بگیرند.

شهردار اصفهان اظهار امیدواری کرد که اکنون که فصل بودجه نویسی دولت است برای این پروژه عظیم ملی بودجه ای در نظر گرفته شود.

دکتر سقاییان نژاد ادامه داد:اصفهان دارای ۱۲ دانشگاه و۱۸۵ رشته صنایع دستی است این در حالی می باشد که ۳۲ رشته صنایع دستی آن به ثبت ” علاوه بر آماده سازی زیرساختهای شهری لازم است نیروهای انسانی برای میزبانی از سران ۱۶۰ کشور تربیت شود “جهانی و یونسکو رسیده است.

وی با بیان این که ساخت سالن همایش های بین المللی در اصفهان منجر به توسعه شهری می شود، ادامه داد: با اجرای این پروژه شاهد ارتقا سرمایه های اجتماعی، فرهنگی واقتصادی خواهیم بود که همانند حلقه تمام زیرساخت های شهری گسترش می یابد .

وی با تاکید بر تقویت صنعت توریست به عنوان صنعت پاک اظهارداشت: تا چه زمان باید منتظر درآمد نفت که صنعت آلاینده ای است باشیم این در حالی است که صنعت توریست می تواند توسعه ارتباطات کشور از لحاظ سیاسی، فرهنگی و اجتماعی شود.

وی اظهار امید واری کرد: ۲۶ جشنواره بین المللی فیلم های کودک و نوجوان سال آینده در سالن اجلاس سران و با پشتوانه قوی تری در اصفهان برگزار شود.

آماده سازی زیر ساختهای شهری برای برگزاری اجلاس سران

شهردار اصفهان با اشاره به دسترسی های سالن اجلاس سران کشورهای غیرمتعهد تصریح کرد: احداث بزرگراه و تقاطع غیر ” این پروژه عظیم زمینه‌ی نشان دادن توان و اقتدار فنی و مهندسی کشور در اجرای پروژه ها را فراهم می کند “همسطح شهید لاوی و همت، میدان شهید قوچانی با مساحت ۱۶ هکتار از بزرگترین میادین شهر از مسیرهای دسترسی به سالن اجلاس می باشد که این پروژه ها در حال اجرا است.

وی به بزرگراه شهید همت تا شهید کشوری اشاره و اضافه کرد: پروژه شهید همت در چهار بخش تقاطع غیر همسطح شهید لاوی – شهید همت، تونل زیرباند فرودگاه، بزرگراه حدفاصل بعد از تونل تا شهید کشوری و تقاطع غیر همسطح شهید همت- کشوری در نظر گرفته شده که در حال احداث است.

وی ادامه داد: تقاطع غیر همسطح اشکاوند جهت ساماندهی این مسیر در حال ساخت می باشد و امید است در سال آینده به بهره برداری برسد.

سقائیان نژاد خاطر نشان کرد: بی شک پروژه مذکور یکی از حساسترین و مهمترین پروژه های ملی می باشد و به واسطه آن شهر اصفهان و کشور عزیزمان ایران میزبان ۱۶۰ هیئت عالی رتبه در سال خواهد بود و این پروژه عظیم زمینه‌ی نشان دادن توان و اقتدار فنی و مهندسی کشور در اجرای پروژه ها را فراهم می کند همچنین ایران از سال ۱۳۹۱ هجری شمسی برای ۳ سال ریاست جنبش غیرمتعهدها را برعهده خواهد داشت .

 


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/2922.bos