شماره: 2886 تاریخ : 1390/08/24-12:00:00

تغییر مسیر آزاد راه تهران شمال

منطقه چهارم از چالوس تا مرزن آباد به طول 20 کیلومتر در سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

تهران -خبر گزاری بانک وصنعت : آزاده راه تهران شمال به 4 منطقه تقسیم شده و بنا بر اعلام مسوولان مرتبط مناطق اول و چهارم از پیشرفت مناسبی برخوردار شده است.

 

 

به‌نظر می‌رسد پرونده جدیدی برای احداث آزادراه‌ تهران شمال باز شده است به طوری که قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در تازه‌ترین اظهارنظر خود از تغییر مسیر مناطق دو و سه آزاد راه تهران شمال و مذاکره با بخش خصوصی خبر داده ‌است.

مهندس رضا پیل پایه اظهار کرد: مذاکرتی را برای فعال کردن مناطق دو و سه آزادراه تهران- شمال که صعب‌العبورترین و سخت‌ترین منطقه است و هنوز کار زیادی روی آن انجام نشده است، با بخش خصوصی انجام دادیم. وی با اشاره به این‌که در گذشته مسیر برای سرعت 80 کیلومتر در ساعت طراحی شده بود، ادامه داد: اکنون این سرعت جوابگوی نیاز نیست و باید افزایش یابد.

پیل‌پایه با اشاره به این‌که به دنبال ارتقای سرعت به 100 کیلومتر در ساعت هستیم، گفت: مسیر طراحی شده قبلی در بخش‌هایی که هنوز شروع نشده، تغییر خواهد کرد که اجرای کار را برای ما راحت‌تر می‌کند اما مسیر برای ما گران‌تر تمام می‌شود. قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که مطالعات و مذاکره با طرف مشارکت در حال انجام است و طی ماه‌های آتی به نتیجه می‌رسد، تصریح کرد: با چند گروه در حال مذاکره هستیم.

آزاده راه تهران شمال به 4 منطقه تقسیم شده و بنا بر اعلام مسوولان مرتبط مناطق اول و چهارم از پیشرفت مناسبی برخوردار شده‌اند و آن‌طور که اعلام شده، منطقه چهارم از چالوس تا مرزن آباد به طول 20 کیلومتر در سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد. اما در منطقه دو این پروژه که در اختیار بنیاد مستضعفان بوده است، تنها یک تونل آزمایشی احداث شده و منطقه سه نیز تا چندی پیش پس از سال‌ها دست نخورده باقی مانده بود که به این دلیل بنا شد که این قطعه از بنیاد مستضعفان گرفته شده و به یک کنسرسیوم بخش خصوصی واگذار شود. همچنین چندی پیش‌ مهندس احمد صادقی- معاون وزیر راه و شهرسازی- از واگذاری قطعه دو و سه این آزادراه به یک کنسرسیوم بخش خصوصی خبر داده است.

     

URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/2886.bos