شماره: 2877 تاریخ : 1390/08/23-12:00:00

سوتی ملکه انگلیس؛ باغ قلهک اجاره است!

تهران -خبر گزاری بانک وصنعت : بر اساس اسناد تاریخی حضور انگلیسی ها در باغ قلهک به صورت موقت و استیجاری بوده و حتی ملکه انگلیس از اجاره دادن این باغ به انگلیس، طی نامه رسمی از مسئولین وقت ایران تشکر کر

!

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت:سردارباقرزاده رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس در خصوص مالکیت ایران بر باغ قلهک سفیر انگلستان را به مناظره تلویزیونی دعوت کرده اما این سفیر طفره رفته و حاضر به مناظره نشده است.

محمد کرمی راد نماینده کرمانشاه در مجلس با اشاره به جلسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: در این جلسه سردارباقرزاده رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس حضور داشت که ضمن ارائه تمامی اسناد مالکیت ایران بر باغ قلهک، به سوالات نمایندگان در این زمینه پاسخ داده و خواستار پیگیری قانونی و حقوقی در این رابطه شده است. وی با بیان اینکه سردار باقر زاده دهها سند بر حقانیت ایران داشته، افزود: ایشان چهار پنج پوشه پر از سند با خود به همراه داشت و بسیاری از این اسناد را به نمایندگان نشان داده و در جلسه کمیسیون قرائت کرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: بر اساس یکی از این اسناد حضور انگلیسی ها در این باغ بصورت موقت و استیجاری بوده و حتی ملکه و پادشاه وقت انگلیس از اجاره کردن این باغ طی نامه رسمی از مسئولین وقت ایران تشکر کردند.

کرمی راد با اشاره به اظهارات سردارباقرزاده در این جلسه گفت: ایشان اعلام داشتند که برای بازپس گیری باغ قلهک پیگیری هایی از طریق مجلس هفتم ، شورای عالی امنیت ملی ، وزارت خارجه داشته و همچنان پیگیر این موضوع است. وی با بیان اینکه این باغ ۲۰ هکتار یعنی ۲۰۰ هزار متر مربع می باشد، تصریح کرد: آقای باقرزاده اعلام داشتند که در سال های گذشته برای اثبات حقانیت ایران بر این باغ، سفیر انگلستان در تهران را به مناظره تلویزیونی دعوت کردم اما از آنجا که دولت انگلستان هیچ سندی برای مالکیت بر این باغ ندارد، سفیر این کشور از مناظره طفره رفته و حاضر به انجام آن نشد.

نماینده کرمانشاه در مجلس افزود: از آنجا که باغ قلهک تنهایی جایی است که آثار موشک عراق در زمان جنگ تحمیلی بر آن وجود دارد، بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس پیگیر بازپس گیری این باغ است. کرمی راد با اشاره به نتیجه جلسه کمیسیون گفت: در این جلسه مقرر شد تا شهرداری و شورای شهر تهران برای مالکیت این باغ از طریق حقوقی طرح دعوی کنند. وی به قطع درختان این باغ از سوی که سفارت انگلیس اشاره کرد و افزود: سفارت انگلیس اعلام کرده که طوفان این درختان را تخریب کرده که این ادعا یک دروغی بیش نیست چرا که طوفانی در تهران نیامده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: همچنین مقرر شد تا شهرداری و شورای شهر تهران برای قطع این درختان نیز اقدام حقوقی کنند. کرمی راد افزود: البته قرار شد تا در هفته آینده طی جلسه‌ای در کمیته مطالبات ملی کمیسیون، همه اسناد حقوقی مبنی بر غاصب بودن انگلیس بر این باغ بررسی و برای تصمیم گیری نهایی به جلسه کمیسیون گزارش شود.

     

 


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/2877.bos