شماره: 516569 تاریخ : 1399/05/02-05:14:07

دبیر ستاد تنظیم بازار در مشهد مقدس:

2860 میلیارد تومان به اصناف استان خراسان رضوی اختصاص یافت

سرپرست معاونت بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت سهم اصناف استان خراسان رضوی از تسهیلات ویژه کرونا را 2 هزار و 860 میلیارد تومان اعلام کرد.

به گزارش بانک و صنعت، محمدرضا کلامی، دبیر ستاد تنظیم بازار کشور با حضور در اتاق اصناف استان خراسان رضوی با تاکید بر اهمیت فعالیت دقیق اصناف در خدمت رسانی به مردم در شرایط کنونی گفت: ویروس تنفسی کرونا فعالیت بسیاری از اصناف را با مشکل مواجه کرده است، از این رو با هدف کاهش آثار منفی ناشی از همه گیری این ویروس 2860 میلیارد تومان به اصناف خراسان رضوی اختصاص یافته است.

وی در خصوص میزان ثبت نام صورت گرفته از سوی واحدهای صنفی تاکید کرد: تا کنون برای دریافت 400 میلیارد تومان از این تسهیلات ثبت نام شده است و 12 میلیارد تومان نیز پرداخت شده است.

سرپرست معاونت بازرگانی داخلی وزارت صمت به عنوان معین این وزارتخانه در استان رضوی در این نشست تاکید کرد: لازم است ضمن اطلاع رسانی گسترده به صنوف مرتبط، اتحادیه ها و اتاق های سراسر استان اقدام موثر جهت جذب سهم تسهیلات خرد از مجموع تسهیلات پرداختی دولت را مبذول کنند.

در این نشست که با حضور محمدرضا کلامی برگزار شد ، گزارشی از سهم اصناف و اتاق های فعال در استان خراسان رضوی ارائه و تاکید شد: هفت درصد از اتاق های کشور در استان خراسان رضوی فعالیت می کنند، به عبارت دیگر از مجموع 397 اتاق فعال کشور،حدود 26 اتاق در این استان فعالیت دارند. همچنین تعداد اتحادیه های فعال در سراسر استان 478 اتحادیه اعلام شد و طبق آمار از این تعداد 96 اتحادیه در شهر مشهد قرار دارند.

کلامی در این نشست با استناد به آمار مذکور و با اشاره به اینکه 220 هزار واحد صنفی در کل استان خراسان فعالیت دارند و تعداد واحدهای صنفی دارای مجوز در مشهد نیز به 113 هزار واحد می رسد، ضرورت دارد از ظرفیت این صنوف و اتاق اصناف مشهد برای نظارت بیشتر بر فعالیت های صنفی استفاده شود.

کلامی با اشاره به اهمیت نظارت بیشتر بر واحدهای صنفی توسط اعضای صنف تاکید کرد: طبق گزارش ارائه شده تعداد بازرسی های صورت گرفته توسط اتاق اصناف مشهد در حدود 179 هزار و 500 بازرسی بوده که در این بین 24 هزار واحد متخلف شناسایی و برای 20 هزار واحد فرم تخلف تکمیل گردیده است.

در این نشست همچنین پیشنهادی از سوی اتحادیه میوه و تره بار استان خراسان رضوی در خصوص صادرات مازاد محصول سیب و پرتقال در فصل برداشت و واردات این اقلام در دوره مورد نیاز ارائه شد.

اتحادیه مذکور در این پیشنهاد تاکید کرد: چنین طرحی می تواند مشوقی برای فعالان این صنف باشد و همچنین افزایش ارزآوری به کشور را به همراه داشته باشد، هزینه های ناشی از جمع آوری و ذخیره سازی محصولات مذکور را کاهش می دهد.

کلامی در این زمینه گفت: با توجه به پیشنهاد مذکور لازم است، اتحادیه میوه و تره بار استان خراسان رضوی پیشنهاد خود را رسما از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت به کارگروه ملی تنظیم بازار ارائه کنند تا تصمیمات لازم در این زمینه اتخاذ شود.

بر این اساس فصل برداشت سیب مرداد تا شهریور ماه و فصل برداشت پرتقال آبان ماه تا دی ماه هر سال است.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/2860-میلیارد-تومان-به-اصناف-استان-خراسان-رضوی-اختصاص-یافت.bos