شماره: 2854 تاریخ : 1390/08/22-12:00:00

قائم مقام مدیر عامل ایران خودرو:

تولید سومین خودرو ایرانی اسفند امسال آغاز می‌شود

قائم مقام مدیر عامل ایران خودرو درکیفیت و توسعه محصول گفت: تولید آزمایشی سومین خودرو با نشان ایرانی به نام "دنا" از اسفند ماه امسال آغاز می شود.

به گزارش خبرگزاری بانک و صنعت، میر جواد سلیمانی افزود: در مرحله تولید آزمایشی شامل فازهای آفلاین، آنلاین یک و آنلاین 2 ، بچ متد و رمپ آپ، دست کم 100 دستگاه برای آزمون های مختلف تولید و تولیدات مرحله بچ متد قابل عرضه به بازار خواهد بود.
وی اظهار داشت: طراحی بخش های بیرونی خودرو مانند بدنه، سپرهای جلو و عقب، پنل جلو و کولینگ پک، به پایان رسیده و طراحی تریم داخلی آن در دست انجام است.
سلیمانی ادامه داد: با توجه به اینکه تزئینات داخلی این محصول کاملا جدید و از محصولات رایج مانند سمند، سورن و 405 متمایز است، تجربه تازه ای در صنعت خودروسازی ایران به شمار می رود، لذا موارد کیفیتی از اهمیت و دقت بسیار بالا برخوردار است.
وی از طراحی و تامین قالب های بدنه توسط شرکت قالب های صنعتی ایران خودرو، خط بدنه سازی توسط شرکت تام ایران خودرو خبر داد که به صورت جدی از اول امسال شروع شده و گفت: تامین قالب ها حدود 30 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و نزدیک به 60 درصد طراحی خط بدنه سازی نیز انجام شده است.
قائم مقام ایران خودرو از اجرای پروژه خاص در ساپکو برای طراحی تریم و تامین قطعات تریم خارجی مانند سپرها و کولینگ پک و برخی قطعات کوچک بدنه خبر داد و گفت: سالن رنگ شماره یک ایران خودرو برای عملیات رنگ این محصول به روزآوری و سالن مونتاژ 2 نیز برای مونتاژ آن در نظر گرفته شده است.
وی تاکید کرد : براساس برنامه زمان بندی شده خودروی دنا در نیمه اول سال آینده به تولید انبوه می رسد . 
سلیمانی تعداد تولیدات دنا را تا کنون پنج دستگاه بدنه و سه دستگاه خودروی کامل ذکر کرد که برخی آزمون ها بر روی آن به اجرا در آمده و افزود: برای انجام سایر آزمون ها باید نمونه های بیشتری با قطعات اصلی تولید شود.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/2854.bos