شماره: 285 تاریخ : 1390/03/21-12:00:00

در دنیای رایانه

رشد 9.3 درصدی فروش جهانی رایانه‌های شخصی تا پایان 2011

شرکت تحقیقاتی گارتنر بر پایه مطالعه جدید خود گزارشی منتشر کرده که در آن اعلام شده است تا پایان سال جاری میلادی بازار جهانی رایانه‌های شخصی رشد چشمگیری را پیش‌رو خواهند

این روزها کاربران ساکن کشورهای توسعه‌یافته به طور چشمگیری سراغ رایانه‌های لوحی می‌روند که در این میزان iPad اپل بیشترین محبوبیت را دارد.
به اعتقاد کارشناسان مرکز تحقیقاتی گارتنر، بازار جهانی رایانه‌های شخصی تا پایان سال جاری میلادی رشد 9.3 درصدی را پیش‌روی خود خواهد داشت که البته این رقم از پیش‌بینی‌های قبلی کارشناسان مبنی بر رشد 10.5 درصدی فروش جهانی رایانه‌های شخصی در سال 2011 کمتر است.
کارشناسان گارتنر بر این باورند که به علت وجود نوسانات اقتصادی در بازار جهانی و نبود محصولات رقابتی در بازار جهانی رایانه‌های شخصی، رشد فروش رایانه‌های شخصی به میزان پیش‌بینی‌های قبلی نخواهد بود.
"رانجیت آتوال " از مدیران مرکز تحقیقاتی گارتنر در این خصوص گفت: «عرضه جهانی مینی-نوت‌بوک‌ها طی فصل‌های اخیر باعث رونق قابل ملاحظه بازار جهانی رایانه‌های شخصی شده است. در این میان با ظهور رایانه‌های لوحی ما یک پیشرفت چشمگیر دیگر را در این بازار مشاهده کردیم».
به اعتقاد وی، حضور مینی‌-نوت‌بوک‌ها و رایانه‌های لوحی از جمله مواردی است که می‌توان آن‌ها را عامل کاهش محبوبیت رایانه‌های رومیزی و لپ‌تاپ‌ها دانست.
 


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/285.bos