شماره: 2849 تاریخ : 1390/08/22-12:00:00

استاندار تهران:

عرصه را بر زمین خواران تنگ می کنیم

تهران -خبر گزاری بانک وصنعت : استاندار تهران گفت: با استفاده از تمام ظرفیت ها عرصه را به زمین خواران تنگ می کنیم .

 

.

مرتضی تمدن با اشاره به اقدامات جدی برای مقابله با تصرف اراضی منابع طبیعی توسط زمین خواران، افزود: هنوز اخباری درباره ساخت وسازهای غیرمجاز و تصرف اراضی شنیده می شود و این امر بطور کامل کنترل و مدیریت نشده است. وی با تاکید بر ضرورت مقابله با زمین خواری در مناطق مختلف گفت: این اراضی حقوق دولت و شهرداری نیست، بلکه حقوق مردم است و ما به زمین خواران اجازه تصرف در حق مردم را نخواهیم داد.

وی با اشاره به اینکه زمین خواران یک شبه چندین هکتار از اراضی منابع طبیعی را محصور می کنند و با تهیه اسناد جعلی به فروش می رسانند گفت: این افراد با این شیوه ثروتی افسانه ای و باد آورده با ضایع کردن حق مردم به دست می آورند.

استاندار تهران ادامه داد: مردم با مشاهده این تخلفات، از مسوولان انتظار رسیدگی قاطع و سریع را دارند. وی با بیان اینکه شنیدن اخبار برخی تصرفات و ساخت و سازهای غیرمجاز در منطقه هر انسانی را آزار می دهد، افزود: در برابر ساخت وسازهای غیرمجاز باید برابر قانون با حکم قضایی با متخلفان برخورد کرد زیرا این اراضی متعلق به مردم است و باید برای مصارف عمومی همچون پارک، جنگل و مسکن مهر دراختیار دولت قرار گیرد.

اوگفت: عده ای زمین خوار در پوشش افراد موجه زمین های مردم را تصرف کرده اند که بتدریج درحال پس گرفتن این اراضی هستیم. تمدن تاکید کرد: این روند با جدیت ادامه دارد و فردی نمی تواند به خود اجازه دهد زمینی را که متعلق به مردم و بیت المال است با تبانی و جعل اسناد تصرف کند.

     

URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/2849.bos