شماره: 2819 تاریخ : 1390/08/21-12:00:00

ضرب سکه‌های چندضلعی پلمب شده ممنوع است

تهران - خبرگزاری ایران نیوز 24:‌مدیر کل کالاهای فلزی سازمان حمایت با تأکید بر اینکه با توزیع هر نوع پلاک سکه پلمب شده مدور و چند ضلعی برخورد می‌کنیم، گفت: پلاک‌های چند ضلعی نباید پلمب باشند.

 به گزارش خبرگزاری بانک و صنعت،‌ شهرام میر آخور لو درباره ممنوع شدن ضرب و توزیع سکه های مدور موسوم به پارسیان و غیره و در مورد وجود فلزاتی غیر از طلا در سکه های پلمپ شده اظهار داشت: در صورتی که پلاک‌ها غیر استاندارد باشند با آنها مقابله می‌کنیم و عمدتا شاهد این بوده‌ایم که این پلاک‌ها از مس ساخته شده‌اند و روکش طلا دارند که در این خصوص نیز تولید‌کنندگان و توزیع‌کنندگان این کالاها به تعزیرات معرفی می‌شوند.
وی با تأکید بر ممنوعیت توزیع انواع سکه های مدور  و چند ضلعی پلمپ شده در سطح کشور گفت: دلیل استقبال از این کالاها قیمت پایین آن است و ما می‌خواهیم سلیقه مردم را به سمت کارت‌های هدیه سوق دهیم چرا که وقتی قطعه طلا و یا مشابه آن پلمپ می‌شود مشخص نیست که چه اتفاقی آن زیر می‌افتد.
مدیر کل کالاهای فلزی سازمان حمایت گفت: سکه پارسیان و هخامنشی از مؤسسه استاندارد مجوز گرفته بودند و هرچند به صورت غیرقانونی اما ضرب می‌شد لذا با تولید و توزیع آن برخورد می‌شود چرا که هرگونه سکه مدور باید توسط بانک مرکزی ضرب شود.
پیش از این کشتی آرا رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر به خبرنگار فارس گفته بود که با ممنوعیت ضرب سکه های مدور پارسیان، سکه های چندضلعی جایگزین می شود.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/2819.bos