شماره: 2751 تاریخ : 1390/08/13-12:00:00

۳ هزار هکتار بافت فرسوده در تهران شناسای شد

تهران -خبر گزاری بانک وصنعت :رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به اینکه هزار و 200 هکتار بافت فرسوده در تهران وجود دارد، گفت: از پس زلزله‌های معمولی بر می‌آییم و در زلزله شدید حتما تلفات داریم.

 

 

 به  گزارش خبرگزاری بانک وصنعت،‌حسن قدمی درباره آمادگی مدیریت بحران در مقابل حوادث طبیعی اظهار داشت: آمادگی نسبی ما در سطح دنیا بالاتر از دیگر کشورها است. وی ادامه داد: نیروهای امدادی ما قوی‌ترین نیروهای امدادی هستند و این موضوع را بارها در حوادث طبیعی ثابت کرده‌اند. قدمی با اشاره به اینکه از پس زلزله‌های معمولی بر می‌آییم، گفت: در صورتیکه زلزله‌ای از قدرت زیادی برخوردار باشد قطعا سختی کار بیشتر می‌شود و تلفاتی نیز خواهیم داشت.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور درباره امکاناتی که برای مقابله با حوادث طبیعی در اختیار است، گفت: امکاناتی از قبیل بیمارستان صحرایی، آمبولانس، هلی‌کوپتر و تجهیزات امدادی و غیر امدادی را داریم. وی یادآور شد: اگر خدایی نکرده اتفاقی در کشور بیفتد تمام امکانات هوا نیروز و نیروهای مسلح در اختیار مدیریت بحران قرار می‌گیرد. قدمی بیان داشت: مشکل ما در مدیریت بحران این است که یک حلقه گم شده به نام پیشگیری داریم. وی یادآور شد: ما در زمینه پیشگیری عملکردی نداشتیم و تمام توان را برای امداد رسانی گذاشته‌ایم.

قوی در امدادرسانی، ضعیف در پیشگیری

وی افزود: ما در سطح دنیا در زمینه امداد رسانی قوی و در بعد پیشگیری ضعیف هستیم. قدمی با بیان اینکه بافت‌های فرسوده یکی از معضلات کشور است گفت: حدود یک میلیون و 400 هزار بافت فرسوده روستایی در سطح کشور بازسازی شده است. رئیس سازمان مدیریت بحران کشور یادآور شد: شهرداری‌ها و وزارت مسکن و شهرسازی باید با جدیت اجازه ساخت و ساز غیر مقاوم را در سطح شهر ندهند. وی بیان داشت: هزینه پیشگیری یک دهم هزینه امداد و نجات است پس باید تمام نیرو و هزینه صرف پیشگیری شود.

۵ ساعت نخست وقت نجات دهندگان از زیر آوار

قدمی با بیان اینکه در صورت وقوع زلزله وقت نجات دادن افراد زیر آوار 5 ساعت نخست، است افزود: پیشگیری را هر چقدر زودتر آغاز کنیم تا 10 سال آینده دغدغه حال را نداریم. وی گفت: در حال حاضر در تهران حدود سه هزار و 200 هکتار بافت فرسوده داریم. قدمی بیان داشت: در خصوص بازسازی بافت‌های فرسوده در شهر مردم همکاری لازم را ندارند ولی مذاکراتی برای دادن یک سری تسهیلات برای افرادیکه می‌خواهند بازسازی انجام دهند شده است.

     

URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/2751.bos